Wpis z mikrobloga

Taka ciekawostka - Cyberpunk 2077 to chyba jedyna obecnie gra, która zapisuje zniszczenia świata w pamięci/sejwie. Większość (albo i wszystkie) gry resetują stan otoczenia do domyślnego gdy gracz oddali się na określoną odległość.

Oczywiscie nie w nieograniczonym zakresie, bo sejw i czas wczytywania byłyby ogromne ale i tak dzieje się to w sporym zakresie.

Podejrzewam, że jest to również jeden z powodów błędów ze skryptami w niektórych zadaniach - np. u mnie skrypt nie zaskoczył, bo ukradłem wóz gangusów zanim zadzwonił fixer i porzuciłem go rozbitego na środku jezdni. Kilkadziesiąt godzin później nadal widzę ten wóz porzucony tam gdzie go zostawiłem. Skrypt pewnie naprawiono w którymś tam paczu, ale przez brak resetu lokacji do stanu domyślnego auta gangusów nie ma na swoim miejscu i poprawiony skrypt nadal nie może zaskoczyć, bo nikt nie przewidział takiego przebiegu zdarzeń.

Nie testowałem dokładnie, ale wydaje mi się również, że gra zapisuje położenia naszych aut.

edit: testy zaczynają się od 3:30
#cyberpunk2077
  • 8
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pablo397: to jakiś nowy ficzer? Przyznam, że jakoś nie rzuciło mi się to w oczy. Pamiętam za to filmik z okolic premiery, z inwalidą który uderzony wstał z wózka i zaczął uciekać XD Zarówno gość na wózku jak i barierka, którą przy okazji staranował zrespawnowały się gdy gracz oddalił się na kilkanaście metrów i wrócił. Z drugiej strony gra zapisała mi na stałe zbugowany pojazd wiszący przy wyjeździe z tunelu (a
  • Odpowiedz
@pablo397: Ja grałem w cp77 jeszcze w grudniu. Na początku gry zostawiłem płonący samochód (jeszcze sprawny) na środku ulicy. Kilkadziesiąt godzin później, po skończeniu gry samochód stał w takim samym stanie w tym samym miejscu. Jest to dosyć zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że wystarczy się odwrócić i ludzie znikają z chodników.
  • Odpowiedz