Aktywne Wpisy
Kagernak +674
Kurde, ale zajebisty zwrot akcji! Joński już taki zmęczony się wydawał, pozwolił temu burakowi z PiSu na swój przydługi wywód, wydawać by się mogło, że już po ptakach a tu z taką petardą wylatuję, że on od początku miał dowody, że Soboń cały czas ściemniał. Warto było od 10 siedzieć i słuchać tego pitolenia by być świadkiem tej akcji.
( ͡º ͜ʖ͡º)
#sejm #polityka
( ͡º ͜ʖ͡º)
#sejm #polityka
Maurelius +59
Jezu, błagam, żeby to przeszło jak najszybciej. Nie dość, że trzeba byłoby #!$%@?ć na janusza 8 godzin mniej w ciągu tygodnia, to przetarlibyśmy szlaki na świecie wprowadzając to w skali kraju, a co najważniejsze - grażyny nie nadążałyby z gotowaniem bigosu na uspokojenie dla takich Dariuszy z Giftpolów xDD
#gospodarka #ekonomia #korposwiat #pracbaza #polityka #sejm
#gospodarka #ekonomia #korposwiat #pracbaza #polityka #sejm
Jest XXI wiek i każdy głupi blog o polityce jest zabezpieczony zaufanym certyfikatem i 256-bitowym szyfrowaniem podczas, gdy samochody za kilkadziesiąt-kilkaset tysięcy złotych można ukraść jakąś głupią walizką, bo ma keyless i zabezpieczenie zmiennym kodem.
Czy koncerny samochodowe napotkały tu barierę technologiczną, czy po prostu opłaca im się, aby te fury ciągle kradli?
Zupełnie nie znam tej technologii, ale na chłopski rozum ( ͡° ͜ʖ ͡°) dysproporcja pomiędzy stopniem zabezpieczenia aut, a czegokolwiek w necie, jest kosmiczna.
Jeżeli taka walizka działa jedynie jako "przedłużacz" sygnału, to czy zabezpieczenie za pomoca klucza asymetrycznego i wykorzystanie w wiadomości "znaku czasu" i informacji o natężeniu sygnału nie pozwoli skutecznie zabezpieczyć przed tą metodą?
#zabezpieczenia #bezpieczenstwo #kryptografia #samochody #keyless #walizka
1) Przebudowa softu to koszty, i to nie małe. Po
To jest w zasadzie jedyny argument, ale z drugiej strony skala kradzieży jest na tyle duża, że bazowanie na archaicznych technologiach to jest jakieś kuriozum. Dopóki żaden producent nie wybija się z lepszym zabezpieczeniem, to faktycznie nie ma co się wychylać.
No tak, ale wtedy jest wiadome że masz pakiet który coś zmienia, a tutaj dostajesz dwa takie same auta i podstawowa funkcja działa w nich diametralnie inaczej.
Ingerencja nie jest chyba tutaj problemem? Walizka może odczytać request z
@Kravcu: No tak, tylko chodzi mi o to, aby kluczyk zwrócił informację o charakterystyce sygnału, który otrzymał.
Tylko co, jeżeli w samochodzie masz kilka nadajników w różnym położeniu,
Z punktu widzenia ekologii bezsensowne jest natomiast rozkładanie auta na części, aby poskładać jakiegoś ulepa. Więcej sensu ma przekładka numerów seryjnych. Oczywiście jestem przeciwny takim praktykom i zupełnie nie rozumiem, dlaczego można legalnie sprzedać papiery całkowicie zniszczonego auta np. po spaleniu.
@v-tec: też tak myślę, ale raczej nie jest to powód, dla którego nie poprawiają zabezpieczeń. Bo wszyscy mają tak samo #!$%@?.
Natomiast gdyby samochody marki X ginęły wybitnie częściej, niż Y z powodu gorszych zabezpieczeń, to już byłby powód do upgradeu - konsument zorientowałby się, że łatwość w kradzieży nie jest związana z zaawansowaną technologią złodziei, a z
Natomiast z tego co kojarze to faktycznie wpinanie własnej elektroniki jest opcja na odpalenie auta, no ale #!$%@? bez przesadu - durny telefon z androidem ma zablokowany bootloader, durne DRMy z Netflixa i widevine skutecznie ci w