Wpis z mikrobloga

Czy to normalne że #support #dell gra na czas i po 4 nieudanych naprawach proponuje reinstalację systemu? Za parę dni kończy mi się roczna gwarancja producenta, przez ostatnie miesiące laptop był głównie w serwisie. Problemy według Googla są typowe dla modelu - brak możliwości wybudzenia z trybu uśpienia, znikający adapter bluetooth/wifi, losowe artefakty na ekranie.
Co mogę zrobić?
Laptop kupiony w #xkom

#reklamacja #laptopy #januszebiznesu #komputery #informatyka #pcmasterrace #sklepyinternetowe
ewk932 - Czy to normalne że #support #dell gra na czas i po 4 nieudanych naprawach pr...

źródło: comment_1619544376WlJRuBkCH3c5pOITA6uu3D.jpg

Pobierz
  • 15
@ewk932: Pamiętaj, że czas urządzenia jaki spędziło one w serwisie - od wysłania do odbioru, wydłuża okres gwarancji, o właśnie taki okres. Po 3 nieudanych naprawach tego samego elementu/tego objawu, powinno się domagać zwrotu kosztów całości (odstąpienie od umowy) lub wymianę na nową sztukę. Sprawy mają się inaczej przy zakupie na firmę.
@ochnistranek: gwarancja jest dodatkowym zastrzeżeniem umownym i nie ma bardzo dużej mocy prawnej. Znacznie lepsza jest rękojmia. Mam jednak wrażenie, że ludzie nadal większą uwagę przywiązują do gwarancji.

@ewk932: olać roczną gwarancję producenta i skupić się na rekojmi. Polecam też udać się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.

@goromadska chyba trochę pomieszałeś rękojmie z gwarancją.
@ewk932: A ja bym proponował zrobić to co jednak sugeruje wsparcie. Miałem to samo ze swoim Huaweiem:
https://www.wykop.pl/wpis/53264093/pomocy-bo-mnie-juz-krew-zalewa-z-windows-10-posiad/

Ogólnie cyrki wynikające ze zmian w jednej aktualizacji Windowsa, które pociągnęły szereg kolejnych problemów. Intel miał niedopracowane sterowniki karty bezprzewodowej, bluetooth i grafiki. Ogólnie combo. Mimo ich aktualizacji do najnowszych wersji nie bardzo rozwiązywało to problem. Czysta instalacja z najnowszymi sterownikami ze strony Intela powinna rozwiązać problem.
@ewk932: Ty to nazywasz nieudane naprawy, a serwis Della (nie mowie o agencie wsparcia technicznego) wnioskując po twoim opisie usterek, dostaje komputer i nie wie o co Ci chodzi (bo losowa usterka nie wystąpiła). Zgaduję, że przy pierwszej lub drugiej naprawie wymienili płytę główną, wifi może matryce a skoro problem ciągle jest ten sam to kolejna wymiana tego samego nie ma sensu. Nie wiesz nawet ile problemów sprowadza się do jakieś
@ewk932: Generalnie reinstalacja systemu to raczej dość powszechna rzecz przy wszelkich problemach. Szczególnie w laptopach. Dziwne, że nie zaproponowali Ci tego wcześniej.

Możesz próbować też uderzać do anglojęzycznego supportu.
@ewk932: A kiedy ostatni raz miała miejsce pełna reinstalacja? Niestety, Intel z 5 razy poprawiał sterowniki. Ostatnie "stabilne są chyba sprzed 1,5 miesiąca. Jeśli robiłes to wcześniej to bym spróbował po raz ostatni, a potem rękojmia.