Wpis z mikrobloga

Szczęść Boże Mirki, chciałbym zgłębić temat baz danych i popróbować swoich sił długoterminowo w analizie danych. Ostatnio w #korpo głównie zajmuje się analizowaniem danych z systemu, ale fakt, że jedyne co potrafi to tworzyć coś w excelu bardzo mocno mnie ogranicza. Nie mniej spodobało mi się to. W związku z próbą pójścia w tym kierunku chciałbym pouczyć się trochę zapytań SQL. Dodatkowym bodźcem jest fakt, że niedługo do wachlarza oferowanego softu przez firmę dojdzie Tableu.

Do rozwijania skillsów chciałbym użyć rzeczywistych danych, które mnie będą trzymać przy projekcie. W związku z czym chciałbym zająć się gromadzeniem danych ze świata sportu. I tu pojawia się mój problem, w jaki sposób tworzyć bazę danych? Będzie składała się z pewnością z kilku tabel połączonych jakimiś parametrami. Jednak póki co jestem na poziomie laika i będę musiał wklepywać wszystko ręcznie (mozolność zmusi mnie do nauki ściągania danych z Internetu, wierzę). Czy jedyną metodą na moim poziomie jest wklepywanie oddzielnie do wszystkich tabel insert into? Czy lepiej wrzucić dane do excela i potem importować w postgresql? Kiedyś uczyłem się tego z jakichś kursów jak były za friko, ale wszystko pozapominałem i tego tematu też nie poruszałem. Za każdą radę cenną na początku płacę w cyberplusach.

#bazydanych #sql #analiadanych #programowanie #bi
  • 5
@azeff7: niestety nie jestem w stanie podpowiedzieć jak to wygląda w postgresql, ale w SQL Server można importować dane z plików Excel np za pomocą narzędzia SSIS. Oczywiście wymaga to zmapowania danych z tabelek Excela na właściwe struktury w bazie danych
@buchowo: @DarkAlchemy: dzięki mirasy za uwagę. Poczytam zarówno o SQL Server, jak i zbadam komendę COPY.