Wpis z mikrobloga

Ważne info

SpaceX znów zaskakuje – do FCC trafił wniosek o pozwolenie na lot orbitalny Starshipa 20. czerwca. Trzeba podkreślić, że będzie to start najpotężniejszej rakiety w historii ludzkości (i jednocześnie największego obiektu latającego, jaki kiedykolwiek został skonstruowany), aczkolwiek wciąż w wersji prototypowej.

Najbardziej zaskakująca w tym wniosku jest informacja, że booster SuperHeavy – wbrew temu, co wydawało mi się dość oczywiste, ale Musk znowu mnie wyprzedza w myśleniu i kpi z mojego asekuracyjnego podejścia – zostanie w tym locie planowo stracony i po wyniesieniu Starshipa spadnie do oceanu. Jak widać, utrata wielu Raptorów (prawdopodobnie SH będzie ich mieć mniej niż 20, zamiast docelowych 28, ponieważ Starship nie ma jeszcze docelowej wagi) nie rusza Muska, z czego należy chyba wyciągnąć wniosek, że przejście z konfiguracji testowej do produkcyjnej na tyle przyśpieszyło tempo dostaw nowych silników z fabryki, że zespół w Boca nie spodziewa się przestojów.

PS
Dokumentację podlinkował wyżej na tagu przez @Hopelessness
Tu więcej info: https://fcc.report/ELS/Space-Exploration-Technologies-Corp-SpaceX/0748-EX-ST-2021

#texasbocachica
#spacex
#kosmos
#technologia
texas-holdem - Ważne info

SpaceX znów zaskakuje – do FCC trafił wniosek o pozwolen...

źródło: comment_1620934797yo0WnvTj2c1EMRkSOMIeV9.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
przecież New Glenn też ma lecieć od razu na orbitę, na dodatek z ładunkiem, bez wcześniejszego testowania.


@Biohazard86: Wiemy, tylko problem z New Glenny mamy póki co taki, że wciąż ma lecieć, a nie leci;)
  • Odpowiedz
I teraz pytanie: czy każdy silnik z osobna może się niezależnie wychylać tak jak te 3 których używa starship do lądowania


@gatineau: Booster będzie prawdopodobnie miał zewnętrzny krąg silników typu "max thrust no throttle" (czyli jak odpalisz to od razu na 100% dają), które w ogóle nie będą używane w fazie lądowania (będą też sporo tańsze) i jako takie nie będą też posiadały możliwości gimbala. Sterowanie będzie się odbywać z użyciem
  • Odpowiedz
@Bager: Nie twierdzę, że postęp jest powolny, ale wciąż to zdjęcie "po" wygląda jak platforma, która będzie gotowa pod koniec roku, nie w lipcu:) Ale historia nauczyła nas już, żeby nie przekreślać żadnej ewentualności.
  • Odpowiedz
@gatineau: Jeszcze się AMA nie zaczęło, a już można się wiele dowiedzieć:

Elon gets directly involved with engineering teams at the lowest level, he's not your typical hands-off CEO. Source: worked at Tesla.


(...)

As a former Blue Origin software engineer, I can tell you Bezos did not give two fucks about us and never interacted with us.
  • Odpowiedz
@texas-holdem: Styl zarządzania Bezosa jest dość znany

Pewnie widziałeś ten legendarny wpis ale i tak polecam każdemu
https://gist.github.com/chitchcock/1281611

Oczywiście odkąd Stevey pracował w Amazonie minęło z 15 lat. Dzisiaj między Bezosem a szeregowym programista jest z 7 poziomów zarządzania więc raczej szeregowy pracownik nigdy Bezosa nie zobaczy bezpośrednio a i praca jest spokojniejsza w dojrzałej firmie.

Choć ponoć Alexa była oczkiem w głowie Bezosa i zdarzało się że szeregowi programiści byli
  • Odpowiedz