Wpis z mikrobloga

Czy to już jest jakiś kryzys? Od zawsze plułem na suvy i mówiłem, że jak "coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", ale ostatnio złapałem jakąś fazę na #alfaromeo Stelvio. Zacząłem doceniać, to, że suvy to takie wygodne i wysokie auta, wsiadanie jest komfortowe, krawężniki im nie straszne, a zawieszenie nie jest aż tak zamordystyczne jak bardziej sportowo zestrojonych autach (obecnie jeżdżę sedanem z zawieszeniem sportowym bilsteina i 15 cm prześwitu i jeżdżenie po dziurach to masakra, a jak wiadomo w polszy dziur mamy sporo). No i ogólnie samo auto jest zajebiste. Alfy podobały mi się od zawsze, ta nawet jak na suva powala designem. Środek podoba mi się mega. Jest bardzo analogowy jak na dzisiejsze czasy, tradycyjne zegary i brak jakichś #!$%@? w kosmos tabletów, które moim zdaniem mocno szpecą. Gama silnikowa też jest fajna. Może podstawowe 2.0 200 koni to żaden szał, ale już wersja 280 konna robi niezłe 0-100, bo w rzeczywistości jakieś 5,5 sekundy. Dla mnie bomba. Oczywiście największe wrażenie robi 2.9 v6 w quadrifoglio, 510 konne biturbo z chorymi jak na suva osiągami, ale nawet bardziej niż te osiągi cieszy mnie dźwięk z wydechu. Poezja! Oczywiście 2.0, szczególnie na wydechu od ragazzona też może brzmieć bardzo dobrze. Całość dopina fajny napęd q4 z dołączanym przodem, powiem szczerze, że takie połączenie trochę wpisuje się w koncepcję "auta totalnego", które rzeczywiście może być dobre do wszystkiego. Można nim jechać szybko, można komfortowo. Można zjechać z asfaltu na szutr, można być pewnym tego auta w zimę. Jest duże, przestronne i pakowne, no i co bardzo ważne - wygląda przepięknie.
#samochody
murmurlrl - Czy to już jest jakiś kryzys? Od zawsze plułem na suvy i mówiłem, że jak ...

źródło: comment_1623956586Df865PUaHB51LqYb4bsvTb.jpg

Pobierz
  • 22
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@murmurlrl: Mam taką samą sytuację obecnie gdy pojawiła się myśl o nowym samochodzie, szczególnie gdy wsiadałem do Volvo V40 znajomego i myślałem że kręgosłup mi pęknie przy wejściu do środka xD
wsiadanie jest komfortowe


@murmurlrl: no normalnego sedana też jest, chyba że jesteś dziadkiem lub masz problemy z kręgosłupem

Tacy ludzie też potrzebują samochody i wtedy rozumiem idee suva

obecnie jeżdżę sedanem z zawieszeniem sportowym bilsteina


@murmurlrl: to problem twojego setupu, nie aut jako takich

Sam mam obniżony fabrycznie zawias, jeździłem na niskim profilu i na progach mi plomby wypadałem

Zmieniłem felgi/opony na cywilne rozmiary, założyłem Bilsteiny B8 - co ważne
@Atreyu: Znaczy z tym wsiadaniem to może trochę wyolbrzymiłem. Nie jest tak, że do Sedana wsiada się źle, ale wsiadałem do kilku "wyższych aut" i po prostu wsiadało mi się jakoś lepiej. Co do zawieszenia to nie wiem, mam fabryczne bilsteina montowane do Subaru Legacy GT 5 generacji. Z oponami mozesz mieć rację, a raczej na pewno masz, przy kupowaniu następnego zestawu wezmę inny profil
Zawieszenie buja, jeździsz jak na pontonie, dłuższa trasa to katorga.


@hamuj_sie_hamuj_sie: akurat Stelvio to nie dotyczy :) to się włochom udało - Stelvio jeździ jak hatchback, po lifcie jest też dużo ciszej i się środek nie rozpada w oczach. Zależy co kto lubi ale w aktualnych cenach, z możliwymi rabatami i gwarancją na 5 lat - moim zdaniem bardzo rozsądny wybór w kategorii "cena do możliwości i wyposażenia"
@murmurlrl: wsiada się wygodniej, to fakt. Na czym się łatwiej siada i wstaje, na krześle czy materacu umieszczonym na podłodze?
Sam nie jestem fanem suvow ale żona tak. Dlatego jeździ Stelvio a ja Giulią( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@murmurlrl: Nie patrz na to, czy jest hejt na suvy. Ludzie teraz po nich cisną, bo się im nie podobają. Bawi mnie śmianie się z suvów. Ja wychodzę z założenia, że jeśli ktoś chce, to niech nawet kupi sobie autobus i jeździ nim do pracy. Żaden kryzys wieku sredniego
@murmurlrl: 1660 to on ma pewnie z 2.0 bez napędu 4x4, Q4 ma 1795 kg, już tak kolorowo to nie wygląda. Nawet tak duże auto jak Superb 4x4 z 2.0 TSI nie przekracza 1560 kg. Dodaj jeszcze ogromne opory powietrza jakie stawia takie podwyższone auto na wielkich kołach i masz przepis na typowe "ekologiczne" auto XXI wieku. Patologia do kwadratu.