Wpis z mikrobloga

Hej mirki,

W końcu udało mi się stworzyć pierwszą grywalną wersję Pola Mrówkowego ze SZTUCZNĄ INTELIGENCJĄ !!!!!!!!!!!(no w sensie że komputer niby myśli).

W sumie to nie do końca wiem co się od ostatniego wpisu zmieniło, ale spróbuję zgadywać:
- Dodanie walki pomiędzy jednostkami i przejmowania terenów
- Nowy algorytm generacji losowo wypełnionych map
- Sztuczna inteligencja, która kieruje się dwoma rzeczami - bilansowaniem zasobów oraz przejmowaniem najbliższych terytoriów
- Dodanie kampanii składającej się z 1 misji
- Wizualna reprezentacja informacji o mrówkach które zginęły
- W pełni działający tryb potyczki
- Ulepszone GUI

Póki co na mapach wielkości 50x50 jedna tura komputera potrafi trwać nawet kilkanaście sekund dlatego obecnie produkcja jest grywalna na mniejszych mapach a w przyszłości myślę by przepisać kod do Rust ponieważ GDScript nie radzi sobie zbytnio z wymagającymi obliczeniami.

Prawdopodobnie w ciągu 1/2 miesięcy kod udostępnię na githubie

#polemrowkowe #godot #gamedev #tworczoscwlasna
q.....n - Hej mirki,

W końcu udało mi się stworzyć pierwszą grywalną wersję Pola M...
  • 5
@noktonulo: W sumie to najlepszy silnik jaki używałem - oprócz niego korzystałem gdzieś 2/3 lata temu z Unity, ale z racji że używam Linuxa i nie tworzę gier AAA, to nie był zbyt dobry wybór dla mnie.

Dodatkowo rozmiar(kilkadziesiąt megabajtów w jednym plików), brak konieczności instalacji i rejestracji oraz otwarty kod(dla wielu to nie ma znaczenia, ale akurat sam dodaje do niego poprawki) mnie urzekły.

Co najważniejsze jest dość prosty w
No z tą dokumentacją to nawet dostępna po polsku :D Co raczej rzadkość w programistycznym świecie. Co do różnic które opisałeś to znam. Ciekawi mnie czy nie trafiłeś na trudności w implementacji czegoś ograniczenia dostępu do platformy, albo chociaż na "dołożenie pracy" względem jakiegoś gotowca z Unity (unity ads, płatności itd.). Korzystasz z gdscript, czy c#?
UI trochę za surowe


@qarmin: Nom, troszkę surowe, ale całościowo patrząc to super, kawał roboty! Od siebie mogę zasugerować żebyś nie bał się poeksperymentować z kolorystyką https://coolors.co/palettes/trending , może Cię zainspiruje. Ja miałem wizję ostatnio, chcę ją zrealizować w Godot, dopiero zaczynam - jak miałbyś jakieś rady dla początkującego odnośnie organizacji wszystkiego i żeby nie popełniać jakichś błędów, to będę dźwięczny!