Wpis z mikrobloga

Ostatnio przeglądałem sobie subreddit poświęcony Hearts of Iron IV i znalazłem temat zwracający uwagę na bardzo istotną w tej grze rzecz. Mianowicie system polityczny, który jest absurdalny i dziwię się sobie, że sam tego nie zauważyłem.

Przede wszystkim wszystko jest bardzo uproszczone i cierpi na tym immersja. Taka Polska będąca prawicowym autorytaryzmem skręcającym w stronę faszyzmu za sprawą ideologii "bez powiązań" może mieć dobre stosunki tylko ze względu na teoretycznie ten sam system z lewicowymi anarchistami w Hiszpanii xD
Jeszcze większym absurdem jest, gdy w UK władzę przejmie król i partia zmieni się na "bez powiązań". Wtedy UK będzie miało dobre stosunki z anarchistami właśnie dzięki tej "podobnej" ideologii.

Niby partie czy tam politycy mają w plikach gry dopiski typu "liberalism", "conservatism" itd.
Tylko, że w praktyce to nic nie zmienia. Co najwyżej jakiś opis w grze, bo i tak ostatecznie zostaje to sztywno w jakby to określić jednej pozycji. Demokracja to demokracja bez znaczenia czy konserwatywna czy liberalna, a wiadomo mimo wszystko jak to wygląda w rzeczywistości i demokracja demokracji nierówna. Tak samo bez powiązań może być oligarchią czy anarchizmem, ale ostatecznie nic to nie zmieni, bo państwa z tą ideologią bez powiązań będą mieć z góry bonus do relacji.

Pod tym względem Kaiserreich jak i inne mody z rozwiniętym system politycznym górują nad tym z podstawki. I niech ktoś nie gada, że to nie jest ważne. Gdyby ten aspekt nie miał znaczenia to równie dobrze moglibyśmy w grze #!$%@?ć większość rzeczy jak podstawowa dyplomacja, rodzaje czołgów, rozbudowa okrętów itd., bo przecież można zrobić jeden rodzaj czołgów, dwa przyciski w dyplomacji czyli wypowiedzenia wojny i zaproszenia do frakcji i dać do budowy dwa typy okrętów.
Według mnie grze przydałoby się rozgałęzienie ideologii i przebudowa systemu politycznego, bo potem dochodzi do takich absurdów jak dobre stosunki lewicowych anarchistów z prawicowym państwem, gdzie silną władzę sprawuje król. Albo na przykład Finalndia będąca demokracją w rzeczywistości w grze ma też "bez powiązań". To zwyczajnie jest głupie samo w sobie.

Zresztą taka zmiana w grze to nie jest jakiś absurd jak w Black ICE, gdzie produkuje się chyba nawet śrubki do karabinów i paski do spodni.

https://www.reddit.com/r/hoi4/comments/ofnjob/i_know_nonaligned_is_supposed_to_be_for_anything/

#hoi4 #paradox
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@RandomowyMetal: Kwestię Finlandii można też rozwiązać modyfikatorem na przykład -1000 do dołączenia do jakiejś frakcji. Tak jak ma Hiszpania Franco po wojnie domowej (nie wiem jak z innymi, ale Franco ma taki modyfikator).

W samej podstawce też wiele razy widziałem jak Finlandia dołącza do jakiejś frakcji podczas Wojny Zimowej bądź Kontynuacyjnej. Zazwyczaj byli to Alianci i potem grając jakimś państwem alianckim byłem momentalnie zaangażowany w wojnę z całym światem.
Dopiero w
@Masterpolska94: Paradox nie zatrudnia historyków ani polityków by ustalić właściwe ideologie czy ścieżki rozwoju dla swoich państw. Robią to developerzy na podstawie Wikipedii ( ͡° ͜ʖ ͡°) W dev diary odnośnie planowanego update'u drzewka i eventów dla Polski walnęli mnóstwo błędów. W kulturalny i wyczerpujący sposób, z odnośnikami, wytłumaczyłem im jakie błędy popełnili. Żaden z developer się do moich wypocin nie odniósł. Można je przejrzeć, wystarczy otworzyć