Wpis z mikrobloga

Dobra, spędziłem przy tej grze parę godzin, to napiszę co myślę.
Może ktoś z Spokko przeczyta xD

tl;dr


Gra ma dużo mocnych stron, ale każda z nich cierpi poprzez LOSOWOŚĆ (a raczej jej kompletny brak) o czym niżej.

Po pierwsze grafika i dźwięki. Tu nie ma żadnych zarzutów. Gra prezentuje się naprawdę ładnie, potworki ruszają się naturalnie i walka wygląda więcej niż dobrze. Dźwięki doceniłem dopiero jak włożyłem podczas jazdy na rowerze słuchawkę do ucha. Każdy wydaje inny, fajny dźwięk i co ciekawe dopiero jak jest w naszym zakresie, więc nie trzeba co chwilę gapić się w telefon. Po prostu jak jesteśmy w okolicy stworka to go usłyszymy, świetna sprawa.

Questy. To jedna z najlepszych stron tej gry, ale jednocześnie mocno niedorobiona i z ogromnym potencjałem jeśli ktoś się przyłoży. Te questy co są, są ciekawe, ale brakuje w nich LOSOWOŚCI. Można by przecież zrobić jakieś random encountery, gdzie np. będąc w parku pojawia się nagle jakiś dzieciak i prosi o pomoc w łapaniu motyli, które łapie się np. perfekcyjnym parowaniem. Głupie zadania kurierskie z punktu A do B itd. GPS daje naprawdę dużo możliwości i rozumiem, że twórcy nie chcą robić questów na czas (artykuł w gazecie, że dziecko wpadło pod samochód bo goniło smoka w grze nie wyglądałby dobrze), ale serio tu jest mnóstwo opcji.

Walka.
Znowu, fajnie zrobione, ale niedopracowane. Wszystkie potwory walczą zawsze tak samo. Dochodzi do tego, że z zamkniętymi oczami mogę pokonać co popularniejsze potwory. Co za problem wprowadzić choćby mechanizm LOSOWOŚCI, że dany stwór nie bije np. zawsze co 5 sekund tylko po każdym ataku losowany jest czas następnego z zakresu 4-6s? Takie totalnie proste i głupie, a sprawi że każda walka będzie trochę inna i inne będą szanse na zwycięstwo.

Ekwipunek.
To totalnie do przeróbki. Po pierwsze wystarczy wprowadzić jakąś mechanikę statystyk. Niech każdy przedmiot ma choćby ATK, czy OBR i możliwe nawet minimalne plusy do skilli. Dajcie graczom możliwość kompletowania tego co chcą. To nie musi być skomplikowany system luster, ale najważniejsze że ekwipunek z LOSOWYMI statystykami powinien wypadać z potworków LOSOWO, choćby z minimalną szansą.

Podsumowując.
Już teraz czytam, że ludzie mówią jak to nie mają co robić w grze po zrobieniu questów. Po co wychodzić i bić stwory? Co to daje?
Brakuje bodźca do ruszenia się, bo wiadomo jak wszystkie potwory walczą, z jakimi jest szansa a z jakimi nie, wiadomo co wyrzucą (nic, poza składnikami na potiony), wiadomo, że nie spotka nas nic niespodziewanego, nie wyskoczy jakiś quest itp.
To wszystko można załatwić wcale nie gigantycznymi zmianami, ale wprowadzeniem jakiejś losowości do gry.

Nastawienie twórców na singla, gdzie gra aż prosi się o jakąś kooperacje, czy rywalizacje to temat chyba na osobny wpis :)
#gry #monsterslayer
Pobierz
źródło: comment_1627928326LRMdLagr7kzuEKi5R0IXn3.jpg
  • 9
@max1983: mi się już znudziło a gra wyszła niecałe 2 tygodnie temu XD, wbiłem 15 lvl, zrobiłem wszystkie questy i nie widzę sensu dalej levelować bo to nic nie daje ( ͡° ʖ̯ ͡°), tak samo jak kolekcjonowanie stworów w bestiariuszu, aktualnie bezużyteczna funkcja bo po co go uzupełniać skoro nie ma za to żadnej nagrody (nie wspominam o skill pointsach bo to żałosna gratyfikacja)
@max1983 ogólnie questy jak dla mnie mają sporo losowości, aktywacje losowe, random encounters w czasie questów, których się nie spodziewasz, wystarczy zrobić więcej questów trzymających ten poziom. Silne stwory powinny mieć gwarancję wyrzucania lepszego lootu, a i powinny być jakieś chellenge tj zabij potwora 2 gwiazdki bez eliksirów i bomb, stocz walkę ze 100% Perfect blokami i critami itp
@Positano1 i jak to będzie wyglądać? Jakieś wiedźmin zapakuje ci na ryj 4 kartacze i wygra? Raczej współpraca w zabijaniu potwora i ten kto zadał więcej obrażeń zgarniają większą część złota.
@Cernold: w tej grze jest takie pole do popisu, że głowa mała na prawdę można wymyślać wiele rzeczy ale sądzę że wspólne polowania/rozwiązywania questów mogą być mega spoko i na przykład możliwość pokazania swojej postaci na mapie (jeśli ktoś chce) co będzie dawać możliwość do poznawania ludzi i wspólnego grania. No a walki na arenie to wtedy bez petard bo to rzeczywiście bez sensu ( ͡° ͜ʖ ͡°
@polaczek-typowy: RNG to jest akurat coś co sprawia, że ludzie chcą grać dalej w dany tytuł nawet po przejściu linii fabularnej.
Diablo, PoE, jakieś Warframy, dziesiątki MMO itd. itp. Tylko oczywiście trzeba to w miarę sensownie zrobić.
Jaki obecnie masz powód żeby po przejściu questów grać dalej? Ta gra wtedy już niczym cię nie może zaskoczyć.
Sytuacja gdy ktoś tłucze potworki, bo wie że ma choćby promil szansy na ciekawy loot