Wpis z mikrobloga

@PeteGlorious:
1. jesteś np. na liniowym - leasing przechodzi na przyszły rok, jedyna komplikacja, to sprzedajesz samochód z vat
2. przechodzisz na ryczałt - ... jak pisałem wcześniej.

Czy masz przejść czy zostać na skali/liniowym, musiałbyś podać branżę, przychody i koszty ;p
@PeteGlorious: Teraz ryczałt płaciłbyś 15, w nowym ładzie chyba będzie 12%. + 1/3 stawki ryczałtu to zdrowotna
Raczej opłaca Ci się ryczałt.
Jak umiesz wrzuć do excela przychody, koszty, składka zus i podatek, porównaj skalę, liniowy i ryczałt.

Strzelam, że po zmianach najlepszy jednak będzie ryczałt.

Czyli uderzaj do @optifinance i o ile masz zdolność do spłaty, bierz leasing: pierwsza wpłata 45%, potem za X, XII i XII też na tyle
@OptiFinance: @kuncfot: czyli lipa. Nie jestem przygotowany na wpłatę rzędu 45%. Co w takim przypadku? Załóżmy, że nie wziąłem leasingu przed przejściem na ryczałt. Czy wtedy w ogóle nie brać leasingu? Czy jakieś inne opcje finansowania? Albo kupować jako osoba prywatna?
@kuncfot: it, ~100k rocznie, koszty ciężko ocenić. Znacznie mniej niż 1k miesięcznie.


@PeteGlorious: Jest jeszcze skala podatkowa, drugi próg podatk. ma być od 120k, kwota wolna to 30k. Można odliczać wtedy KUP. Warte rozważenia (vide Excel)

Jestem w podobnej sytuacji.
W przypadku ryczałtu, tak jak koledzy napisali, to najlepsze rozwiązanie to wysoka wpłata początkowa, najlepiej rozliczenie straty podatkowej w tym roku, aby móc ją odliczyć w przyszłym roku.
W przypadku
: Zdecydowanie duża wpłata, a potem wniosek o nadpłatę, aby spłacić max kapitału, a w okresie kiedy będziesz na ryczałcie będą bardzo niskie raty.


@OptiFinance: Wiesz może ile max. mozna splacic w 1 roku? zakladając że leasing był na 3 lata i wpłata 45% Czy to zależy od leasingodawcy?