Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jak myślicie (σ ͜ʖσ) czy byłoby fizycznie możliwe skonstruowanie takiego wzorowanego na SR-71 "samolotu kosmonautycznego" do małego transportu pasażerskiego, który to:

Miałby przednie boczne bardziej ukośne/zwężające się (deltoido-przechodzące (ʘʘ) krawędzie spływu i pojedynczy środkowy pionowy ster ogonowy z promu kosmicznego (zamiast pary sterów kierunku i "wyrównanych krawędzi tnących" w oryginale);

W sylwetce swej czerpałby wzorce z myśliwców V generacji jeśli chodzi o zwieńczenie dziobu/ukształtowanie dna kadłuba oraz jeśli chodzi o szerokie z boku i wąskie od czoła skrzydła;

Miałby bardziej obłe/podłużne i walcowate (jak w starszych wersjach rolls-royce) gondole silników odrzutowych, które mogłyby w pewnych fazach lotu działać jak rakietowe (z zachowanym "stożkiem natarcia" i o podobnej budowie co silniki w Blackbird);

Którego silniki byłyby napędzane głównie "czystym" wysokosprężonym propanem-butanem, z (po)bocznymi instalacjami do przechowywania i mieszania "dopalających" tlenków azotu, jak i hydrazyny czy wodoru;

We wnętrzu kadłuba mógłby pomieścić kilka rzędów foteli (w tym przednią parę dla pilotów) oraz zbiorniki ze sprężonym powietrzem/rezerwuarem i koncentratorem tlenu (używanego przez pasażerów ubranych w skafandry ciśnieniowe, jak i silniki na najwyższych pułapach);

Byłby w stanie osiągać pułapy wysokości i prędkości względem otoczenia przewyższające dokonania Concorde'a;

Do którego wchodziłoby się przez górne włazy (będące właściwie odsuwanymi do wewnątrz "oknami" umieszczonymi na suficie części pasażerskiej, z biegnącymi dalej aż do ogona symetrycznymi rzędami zaokrąglonych prostokątnych szyb)

° z możliwością kontrolowanego rozhermetyzowania kabiny i odbycia spaceru w przestrzeni (będąc przypiętym do sztywnego węża-rurki aparatu oddechowego ( ͡ ͜ʖ ͡) lub oddania skoku ze spadochronem przed rozpoczęciem fazy zniżania.

__ ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

#samoloty #lotnictwo #kosmonautyka #technologia #fantazjewykopowiczow #koncepty
wygolonylibek-97 - Jak myślicie (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ czy byłoby fizycznie możliwe skonstruowan...

źródło: comment_1633985137RJMyprdx4FxwO2DutqFvC5.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97 i nadal nie mamy samolotów komercyjnych latających z taką prędkością, bo nie ma takiej potrzeby, na samoloty bojowe byla jasna potrzeba i dawała konkretna przewagę, twoje założenia nie dają konkretnej przewagi w chyba żadnym typie zadań
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97: @eskobaar: To nie za bardzo jest możliwe w takiej konfiguracji. Jeśli lecisz poza atmosferę to musisz mieć utleniacz. Samo paliwo nic nie da. Umieszczenie takiej ilości włazów bardzo osłabia, komplikuje i czyni konstrukcję cięższą. Propan-butan "wysokosprężony" nic nie daje. Ta mieszanka skrapla się już przy kilku atmosferach w temperaturze pokojowej. Potem jako ciecz przestaje być ściśliwa i podnoszenie ciśnienia nic nie daje poza cięższą konstrukcją zbiorników. Do tego propan-butan
  • Odpowiedz
Propan i butan sa ciecza. Jak chcesz sprezyc ciecz? I do tego wysoko sprezyc? Pisac juz umiesz, wiec pierwsze lata edukacji masz za soba. Niedlugo dojdzie jeszcze chemia i fizyka, a to sa trudne rzeczy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@uriuk: miałem też kiedyś nawet zajęcia z mechaniki płynów XD czy termodynamikę na rozszerzeniu w liceum, więc do do tej cieczy to bym nie rzekł tak. Właściwie to materia o dużych odległościach międzycząsteczkowych ()

@eskobaar : myślałem, że z kontekstu wynika, iż to miałby być taki samolot dla turystów kosmicznych latających dość daleko ponad umowną granicę przestrzeni kosmicznej. Coś pomiędzy X-15 a samolotami szpiegowskimi.

Co
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97: ale rakietoplany robia to samo taniej i prościej.

Ale z następcami Concorde'a nie jest problem technologiczny tylko ekonomiczno-społeczny, linie lotnicze by kupiły po kilka sztuk dla prestiżu, ale nadal by chciały bazować na ekstremalnie tanich w eksploatacji konstrukcjach typu B787 czy A350
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Polanin: Czyli tak czy siak przydałyby się zbiorniki z tlenem/butle na sprężone powietrze połączone z dopływem (bodajże ram air) wtłaczanego z silników.

Mi nie chodzi o taką ilość włazów tylko dosłownie jedną parę wspólną dla wszystkich na pokładzie, z niewielkim ciągiem komunikacyjnym między parami foteli.

Co do profilu skrzydła to akurat wiem, że na takich wysokościach to tylko obciąża masowo i aerodynamicznie sylwetkę bo i tak nie ma za bardzo otaczającego
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97: Widze, ze w tym liceum wykladali jakas alternatywna fizyke. Do rozwazan mozemy przyjac jednak, ze plyny sa niescisliwe :). Tak sie sklada, ze prowadze zajecia z aerodynamiki i mam powazne watpliwosci, czy po tym renomowanym liceum dalbys rade sklecic poprawnie latajacy samolocik z papieru. Zanim wezmiesz sie za konstruowanie pojazdow kosmicznych sprobuj czegos prostrzego. Zbuduj lodowke lub wlasnorecznie skremuj tesciowa.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@eskobaar: to w sumie by czerpało to i owo z rakietoplanów-ale mogłoby startować z lotnisk komunikacyjnych i być tankowane podobnie do odrzutowych samolotów liniowych.

Choć pewnie do gazowego paliwa trzeba by było tworzyć specjalne złączki i oddzielne ultraszczelne zbiorniki na lotniskach które by takie samoloty obsługiwały. No i pewnie oddzielne szkolenie personelu obsługi i podwyższone standardy przeciwpożarowe/zapłonowe.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@uriuk: cóż...jakoś tak po tym całkiem renomowanym publicznym liceum i po przerobieniu zajęć na studiach za grubo ponad te 100 ECTSów dostrzegłem, że pewne rzeczy ścisłe paradoksalnie lepiej wchodzą i lepiej je sobie uzmysłowić nieśpiesznie, na luzie. (ʘʘ)

Co do samolocika z papieru to chyba jednak bardziej na płaskim papierze i trzymając się wszelkich normalizacji i wytycznych projektowych byłoby z tym ciężej (szczególnie jak ktoś PKM nie
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97: jeśli skończyłeś studia to chyba nie były związane z fizyką/chemią. To co wymyślasz nie ma niestety sensu. Nie spręża się powietrza, ale skrapla tlen. Główny powód to skład. Cała reszta też nie za bardzo trzyma się kupy. Probujesz wynaleźć na nowo wahadłowiec ignorując to jak wahadłowiec wygląda i dlaczego tak wygląda. Ok. 1/3 objętości zewnętrznego zbiornika whadałowca (ten pomarańczowy, największy) zajmuje tlen. Starcza go na jakieś 8 minut.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Polanin: z tym sprężaniem powietrza to chodziło mi o to aby zbiorniki w czasie przelotu/postoju mogły być uzupełniane o powietrze atmosferyczne tłoczone do nich z pracujących silników.

Może i wynajduję pewne rzeczy, które już istnieją od dawna, ale łączę ze sobą te już istniejące elementy i instalacje z różnych typów statków w dość nieoklepany/nieoczywisty sposób.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Choć fakt-może aby to jakkolwiek urzeczywistnić przydałyby mi się dodatkowe indywidualne lata studiów z przedmiotami zarówno z fizyki technicznej i technologii chemicznej wraz z uczęszczaniem do grup na kierunku lotnictwo i kosmonautyka. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Może i wynajduję pewne rzeczy, które już istnieją od dawna, ale łączę ze sobą te już istniejące elementy i instalacje z różnych typów statków w dość nieoklepany/nieoczywisty sposób


@wygolony_libek-97: To nie jest "dość nieoklepany/nieoczywisty sposób" tylko to jest coś co nie zadziała po wieloma względami. Sprężanie zużywa dużo energii. To nie jest coś co zrobisz przy okazji lotu. Zużyjesz tylko dużo więcej paliwa, a efekt będzie właściwie żaden.
  • Odpowiedz