Wpis z mikrobloga

Wczoraj stwierdziłem, że zrobię mały eksperyment i wrzucę wyniki sprzedaży za Wrzesień na tag #samochody, gdzie wg oficjalnych danych, Tesla Model 3 była najpopularniejszym modelem w Europie... ale mireczków zapytam, czy według nich te dane są prawdziwe...

78% osób twierdzi, że to podpucha :D

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-model-3-becomes-first-ev-top-european-monthly-sales-2021-10-25/

Naprawdę wiele osób się zdziwi, jak szybko elektryki zaczną zalewać rynek. Przeciętny kowalki nadal sądzi, że to stanie sie pewnie dopiero za dekadę.


#tesla #gielda
Pobierz anonimowy_programista - Wczoraj stwierdziłem, że zrobię mały eksperyment i wrzucę wyn...
źródło: comment_1635325853DS8QuYMKoqnpDP2ZnztT5c.jpg
  • 23
@anonimowy_programista: to, że jest hype na zielone auta to prawda. Problem jest taki, że Europa nie jest w stanie uzyskać czystej energii do zasilania ich, produkcji, recyklingu. Jak narazie rynek elektryków rozwija się szybko ale mówiąc że te auta są ekologiczne to spory optymizm. Jeśli pojawi się nowy pomysł na eko auta to elektryki znowy odejdą do lamusa zanim zaczną przodować w Europe. Teraz wrogiem jest węgiel, następnie problemem będzie utylizacja
@anonimowy_programista Nikt nie odbierze im popularności. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że to tylko jeden model, gdzie zazwyczaj tradycyjne koncerny mają ich wiele, o większej lub mniejszej sprzedaży. Sumarycznie więc liczba sprzedanych sztuk to kropla w morzu dla całego sektora.
to, że jest hype na zielone auta to prawda. Problem jest taki, że Europa nie jest w stanie uzyskać czystej energii do zasilania ich, produkcji, recyklingu.


@artur_syn_tadka: kupujesz auto elektryczne, masz ogromny powód by samemu kupić solary.

jak narazie rynek elektryków rozwija się szybko ale mówiąc że te auta są ekologiczne to spory optymizm.


CO2 potrzebne do wyprodukowaniu Tesli, zwraca się w ciągu pierwszych 5000 mil. Potem Tesla jest już tylko
@picasssss1: z sieci, do której w kolejnych dniach oddam nadwyżkę.

Natomiast, by była jasność. Same OZE też nie są rozwiazaniem, z powodu duck curve. Rozwiązaniem natomiast są magazyny energii stworzone z baterii, które już teraz są tańsze w budowie i utrzymaniu niż elektrownie gazowe (przynajmniej w USA i w wielu innych miejscach, jak Australia, itd)
@anonimowy_programista:
@artur_syn_tadka: od prawie roku wszyscy znajomi w różnych korpo (UK) od roku jak się przesiadają na nowe firmówki to są to elektryki. BMW i3, Nissan Leaf i Tesla. do Firmy na dachach biur i magazynów stawiają panele, ale to w sumie mało ważne. Do czego zmierzam to, że korporacyjne floty sa wymieniane co 3-4 lata, a korpo lubią się ostatnio chwalić ESG. Elektryki to taki low hanging fruit, więc
@anonimowy_programista: wiesz ja nie jestem przeciwko elektrykom, tylko czy boom na nie nie spowoduje ograniczeń wymuszanych przez rządy na ładowanie ich? Lub skokowy wzrost cen energii? ewentualnie spowoduje to wykluczenie komunikacyjne dla coraz większej grupy ludzi
@anonimowy_programista: To prawda, ale taki model dystrybucji w Europie ma Tesla. We wrześniu 25k aut w Europie, okres styczeń-wrzesień 99k(dane z JATO). Po prostu oni tak partiami rzucają te auta, za miesiąc będzie poza pierwszą 10. Co nie zmienia faktu że wzrost sprzedaży r/r robi wrażenie.
Jeśli pojawi się nowy pomysł na eko auta to elektryki znowy odejdą do lamusa zanim zaczną przodować w Europe.


@artur_syn_tadka: nie przeceniaj wpływu inercji. Zobacz w jakich bólach idzie transformacja ze spaliniaków na elektryki, wymagała kupy samozaparcia ekscentrycznego miliardera, od cholery wspierającej migrację legislacji, miliardów dolarów inwestorów i podatników a nadal jesteśmy dopiero na początku drogi - a minęło już mniej więcej 12 lat od Roadstera, pierwszego auta elektrycznego który pokazał
tylko czy boom na nie nie spowoduje ograniczeń wymuszanych przez rządy na ładowanie ich? Lub skokowy wzrost cen energii?


@picasssss1: ograniczeń - być może ale nie będą to ograniczenia dotkliwe (zapewne będzie to coś w stylu "nie ładuj w dzień, a jak musisz to 25% podatku" - jest ograniczenie? Jest. I co z tego? Tak samo można powiedzieć że rząd ogranicza tankowanie aut nakładając bezwarunkowo akcyze na paliwa do aut a
nie jest w stanie uzyskać czystej energii do zasilania ich


@artur_syn_tadka: Elektryk zużywa odpowiednik 1.5-2l-100km, nie wiem jak bardzo musisz się starać żeby z węgla w elektrowni czy agregatu z diesla smrodzić więcej niż oszczędny diesel 5l/100km ze wszystkimi filtrami i nowymi standardami euro. O starych czy bez DPF nie mówiąc. I nie syfią 2m od chodnika czy przystanku.
Coraz częściej się mówi o wodorze w zasilaniu


@artur_syn_tadka: no moze 10 czy 20 lat temu się mówiło, teraz wszyscy poza Toyota już o tym zapomnieli. Zreszta nawet jeśli to widziałeś Mirai? Widziałeś ile zabiera miejsca główny i pomocniczy zbiornik? Wodór umarł.