Wpis z mikrobloga

Kolej to jakiś inny betonowy świat xD Co roku w październiku ma tam miejsce wydarzenie, które idiotyzmem przebija nawet ich sposób numeracji miejsc xD

Mianowicie wiecie jak kolej radzi sobie ze zmianą czasu? Nijak sobie nie radzi, po prostu zatrzymują pociągi na godzinę xDDDDDDD
Tak, dobrze słyszeliście, pociągi stają na godzinę w miejscu, bo nikt nie potrafi przeorganizować rozkładu tak, żeby się zgadzał xDDD

#kolej #heheszki
Pobierz
źródło: comment_1635484466Fe6t7ec1LaalYCZDUvDhIB.jpg
  • 240
Nie do końca - jeśli jedziesz z rodziną i masz pod opieką dzieci, to jednak warto wiedzieć czy będą one siedziały obok ciebie czy może jednak nie


@a__s: da się to sprawdzić na vagon web. Nie żebym popierała ten dziwny system numerowania siedzeń, ale no sprawdzić się da, sama z tego często korzystałam.

jak choćby wykorzystanie patentu z kin, gdzie najpierw wskazujesz przy zakupie biletów dokładne miejsca, które cię interesują


Na
@tusk: co do numeracji, to jest ona logiczna. Nie jest za to intuicyjna. Proszę o rozwinięcie swojego zasobu słów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do zmiany czasu, zastanowiłeś się chociaż ile problemów łączy się ze zmianą czasu w całym systemie kolejnictwa? Alternatywy po prostu są zbyt skomplikowane. Możliwymi powikłaniami jakiegoś skomplikowanego systemu mogły by być nawet jakieś kolizje.

Oczywiście oba tematy są zajebiste do tego żeby wykazać
Pobierz
źródło: comment_1635507465mOQTViKhgO2J3QGOp9gEqJ.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tusk: to teraz skumaj, że samoloty przelatują przez kilka stref czasowych i nie ma z tym problemu żadnego. XD nikt samolotu nie zatrzymuje w powietrzu, by poczekał na zmianę czasu xD

PKP to stan umysłowego #!$%@?
Przecież numery miejsc są podpisywane nad każdym miejscem, w nowych wagonach dodatkowo mają jeszcze określenie czy miejsce jest przy oknie czy przy przejściu


@bn1776: Które często kłamie. Kupiłem córce na pierwszą podróż koleją miejsce przy oknie, a na miejscu czekała na nas ściana bez okna.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tusk: Ale, szczerze, ja sam bym nie miał pomysłu, co innego można z tym zrobić. O ile pociągi stojące po zakończeniu trasy to nie problem, o tyle pociągi w biegu już tak. Masz pociąg o 3:05. I co, masz godzinę wcześniej jechać? No, nie. Musi być ontej 3:05 wg rozkładu. A jak ma to zrobić? No, musi czekać.
Tak, dobrze słyszeliście, pociągi stają na godzinę w miejscu, bo nikt nie potrafi przeorganizować rozkładu tak, żeby się zgadzał xDDD


@tusk: Można iść tą retoryką i powiedzieć że ludzie nie potrafią sobie ogarnąć życia tak żeby nie pracować. Ale ja nie będę debilem i zapytam się Ciebie - jak inaczej mieli by to zrobić?
@tusk Dla mnie to jesteś dzbanem, który nie ma pojęcia o czym pisze, ale się wypowie. Sporo nocnych pociągów to dojazdówki do pracy do dużych miast na rano, a nie każdy pracuje jak leming. Pociąg po to stoi na stacji, żebyś jednego dnia nie musiał wstać wcześniej do roboty o godzinę. Ci co jadą turystycznie mają godzinę dłużej na sen i też nie narzekają.

No ale jak czegoś nie rozumiem to to
@nieocenzurowany88 no ale właśnie tak jest przy zmianie czasu na letni, tylko zamiast o 6 rano masz pociąg o 7.
Problem jest jedynie jak zmieniany godzinę z 3:00 na 2:00, a masz pociąg o 2:15. Tego dnia taka godzina będzie 2 razy, więc możnaby po prostu podać godzinę z dopiskiem czy jest to przed, czy po zmianie godziny.
podczas zmiany czasu na letni pociągi się w magiczny sposób teleportują na stację docelową. Proste.


@lui754: a po co się maja teleportować? Przyjeżdżają z przynajmniej godzinnym opóźnieniem czyli tak jak zwykle :D
@tusk: mam takie przeczucie, że oni w swoich systemach przechowują czas bez informacji o strefie czasowej i nie są w stanie obsłużyć zmiany. Jak leci do tyłu, to można wprowadzić fake'owe opóźnienia, a przyspieszeń nie ma jak...
które idiotyzmem przebija nawet ich sposób numeracji miejs


@tusk: akurat jakbys wiedzial dlaczego ro bys tego idiotyzmem nie nazwal

prostu zatrzymują pociągi na godzinę xDDDDDDD

Tak, dobrze słyszeliście, pociągi stają na godzinę w miejscu, bo nikt nie potrafi przeorganizować rozkładu tak, żeby się zgadzał xDDD


@tusk: wbrew pozorom to nie jest taki proste jak sie wydaje przy ograniczonej przepustowosci torow
Jedyne co mnie zdziwiło w tym wątku to to, że w nocy w całej Polsce jest na torach tylko 12 pociągów PKP. Nie jeżdżę w ogóle pociągami, ale gdyby mnie ktoś zapytał to bym powiedział, że prędzej 120.
tylko 12 pociągów PKP.


@Turbator: I tym bardziej ciężko zrozumieć po co te 12 pociągów stoi w szczerym polu przez godzinę. Dlaczego po prostu nie jadą do kolejnych stacji i nie są uzgadniane ewentualne przesiadki.
poro nocnych pociągów to dojazdówki do pracy do dużych miast na rano, a nie każdy pracuje jak leming. Pociąg po to stoi na stacji, żebyś jednego dnia nie musiał wstać wcześniej do roboty o godzinę


@Polankowicz: No rzeczywiście, jak ten pociąg będzie stał godzinę to magicznie ominie tych pasażerów którzy jadą do roboty i będą mogli pospać godzinę dłużej. No trzyma się to kupy po #!$%@?.
Rozjebywa mnie że dosłownie każde jakoś bardziej żłożone i usystematyzowane gówno będzie miało swoje koło miłośników a w tym kole miłośników zawsze będzie podgrupa absolutnie czerstwych snobów-gatekeeperów którzy do danego usystematyzowanego gówna z przylegającym kołem miłośników zuploadowali swoją znerwicowaną personę, poczucie wyższości i całe jestestwo.
Nieważne czy to są znaczki, kolej, kartony czy gumki do majtek. I wtedy jak nie znasz branżowych przypowieści albo nie rozróżniasz obiektu 10 typu B, rodzaju x2
A jak ta godzina liczy się do czasu pracy załogi? Płacą im za stanie czy nagle także im znika godzina pracy w rejestrze? ;)