Wpis z mikrobloga

@bartdziur: po 1 tempomatem steruje się z kierownicy, nie z tunelu jak w starszych modelach po 2 auto ma tempomat zwykły, mi chodzi o aktywny tak zwany ACC korzystający z radaru aby utrzymywał prędkość i dystans auta przed nami np. na autostradzie.
  • Odpowiedz
@Rogi_: systemy awaryjnego hamowania, wykrywanie pieszych i rowerzystów, chyba wszystkie nowe auta to teraz mają. Kwestia tego, że jest wszystko do ACC w aucie zamontowane czyli radar, tempomat no ewentualnie kiera inna i szukam informacji czy można zrobić jakiś myk, adaptację żeby sobie dołożyć ten bajer czy się nie da. O VAG czy BMW to się dowiesz wszystkiego, o renault cisza.
  • Odpowiedz
@elemenTH: Aktywujesz go pewnie w tunelu środkowym przełącznikiem. Na kierownicy musisz mieć po lewej stronie przycisk do jego włączania R i rozłączania 0. Na środku masz do do ustawiania odległości

Ale, to ze pokazuje ci odległość do pojazdu nie oznacza ze auto posiada ACC
  • Odpowiedz
@bartdziur: siur? W PSA jest utrudnione trochę ale da się kodować takie rzeczy, w renault jedyne co znalazłem to jakiś sprzęt obsługuje kodowanie acc, nie wiem czy tylko jak jest fabrycznie już czy po prostu jak w psa on/off.
  • Odpowiedz
@elemenTH: w Aurisie do hamowania i wykrywania aut jest kamera. W nowszych systemach jest właśnie radar dla aktywnego tempomatu. To może jednak nie ma. Nie wiem, gdybam tylko.
  • Odpowiedz
@elemenTH: aha ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Teoretycznie może być tak ze wymienisz te przyciski na kierownicy (moduł tych przycisków) i się włączy a może byc tez tak ze trzeba zrobić aktywacje.
Generalnie zacząłbym od sprawdzania czy takie dołożenie tempomatu adaptacyjnego dało się zrobić w innych modelach koncernu (megane Captur2, kadjar); jeśli tak to i w clio być może sie uda.
Masz te lasery czujniki więc teoretycznie baza
  • Odpowiedz
@Singularity00: auto braliśmy ze stocku nie było czasu wymyślać, poprzednie auto różowej uległo wypadkowi, tak czy siak nie ważne. Dużo zabawy to powinno być jak nie masz radaru i chcesz moncić do biedy a tu wszystko jest, zmiana kiery to chwila. Kwestia jak reno rozwiązało kodowanie, w PSA możesz podłączyć co chcesz tylko trzeba zakodować w ECU. Najgorsze jest to, że chyba nie ma żadnych fachowców zainteresowanych w ogóle tematem, nie
  • Odpowiedz
@elemenTH: Aso nic nie może zrobić póki Renault czegoś nie zaoferuje (posprzedażowa instancja w tym przypadku) bo procedury. Oni nawet kamery cofania nie mogą odblokować jak auto tego nie ma fabrycznie…

Jeśli chodzi o podejście to Renault zwykle idzie na łatwiznę i auta mają okablowanie itd i brakuje tylko samego dodatku.

Clio5 jest zbyt nowe przez co mało ludzi jeszcze je ma z tych którzy lubią się bawić i coś dokładać.
  • Odpowiedz
@elemenTH: Na szybko zerknąłem do DDT i widzę co najmniej 3 moduły w których istnieje opcja konfiguracji czy auto jest wyposażone w ACC (enabled/disabled). Nawet jeśli auto posiada wszystkie wymagane moduły to nie wiadomo, czy nie będzie potrzebne dostosowanie konfiguracji poszczególnych modułów do prawidłowego działania ACC.

Jeśli chodzi o ewentualną zmianę konfiguracji modułów to w CLIO 5 już nie jest tak łatwo jak w starszych Renault. CLIO 5 dostało bramkę SGW,
  • Odpowiedz