Wpis z mikrobloga

@Dwep: Nie lepiej sprawdzić bieżnik, choćby na oko ?
Za nówki falken(15) zimowe dałem 1k, 80 zł wyważeni i przełożenie. Używki ile 600 zł ?, te 400zl nie jest tego warte.
Tu masz 9 letnie opony, to już wiele mówi a na oponach i hamulcach się nie oszczędza. Sam kupując nowe dałem do utylizacji 3 letnie opony, które miały 70k przebiegu i już słabo wyglądały nawet na oko.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dwep: zobacz bieżnik ale od boku czy ma mikropęknięcia. Stara opona będzie mieć 'mikro wąwozy' w gumie, w strukturze, jak zmarszczki. Taka z 19roku nie powinna mieć tego typu oznak wieku.
dobrze mówią, jak ma mikropękniecia to "out", jak lubisz ryzyko i chcesz hamować nie 1 m przed barierką, autem to hamuj 3 m i ćwicz refleks. A cytując klasyka "jeździć, obserwować" :D
Niezależnie od stanu bieżnika, opony powinno się po 5 latach wymienić.


@m0rgi: mhm. a praktycznie wszyscy producenci mówią o 10 latach.

Michelin

As a precaution, if the tyres have not been replaced 10 years from their date of manufacture (see how to read a tyre ), Michelin recommends replacing them with new tyres, even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear
@wycz: jakie ukrainu, u nas, byle rozmiar do e36 pasował to wszystko pojdzie ;) ostatnio kupilem auto to popekane nieumyte kołpaki fiata poszły po 40zł sztuka (x3) za za polowe hajsu kupilem nowy komplet razem z naklejkami fiata z aliexpress ;) teraz do wiosny czekam ze opony z dostawczaka opylić 2009 i 2011 rok produkcji :)
@Stitch o ciekawe, może to 5 o których non stop słyszę to z powodu kiepskich produktów które idą na Polskę i te opony które idą do Polski są kiepskie( ͡º ͜ʖ͡º)
@krolcz: @krolcz: prędzej kwestia chęci zarobku przez sprzedawców. Opony na PL są identyczne. Zwiedzałem fabrykę Michelina i Fuldy. Nie ma podziałów na rynki. Wszystko zamawiane u dystrybutora.
@Stitch: Może zapewniają trwałość do 10 lat, ale czy zapewniają jej pełną sprawność? Łudzenie się że 5 letnia opona jest tak samo dobra jak nowa, szczególnie na naszym rynku gdzie sezonową oponę używa się często cały rok, to oszukiwanie samego siebie. Ludzie kupują takie opony i będą je dalej kupować bo wydaje im się że oszczędzają, ale czy nie lepiej kupić nową oponę i jej używać 10 lat zamiast kupić 5
Może zapewniają trwałość do 10 lat, ale czy zapewniają jej pełną sprawność? Łudzenie się że 5 letnia opona jest tak samo dobra jak nowa, szczególnie na naszym rynku gdzie sezonową oponę używa się często cały rok, to oszukiwanie samego siebie


@CREATE_USER: z chęcią bym zobaczył jakiś test porównawczy, bo co do sprawności opon sezonowych i całorocznych można znaleźć testy, to w przypadku opon co do wieku to już nie bardzo
@CREATE_USER czyli znowu wiesz lepiej niz producent. Michelin jasno pisze, ze opony nie mają określonej żywotności i właściwości odpowiednio użytkowanej polony nie spadają przez jej 10 letni okres życia.
@Stitch: No to dobrze używaj sobie starych opon, a ja zostanę przy moim zdrowym rozsądku. Bo jakoś nie chcę za bardzo ufać temu że producentowi w jego idealnych testach wyszło że po 10 latach przydałoby się te opony wymienić, więc można kupować kilku letnie opony w Polsce i bezpiecznie jeździć jak na nówkach. Miłego dnia, każdy ma swoje zdanie, moje jest takie że na tego typu rzeczach nie powinno się oszczędzać
@Stitch: Chodzi głównie o to że ok, producent może podawać że 10 lat są te opony w porządku. I jeśli to ty kupujesz nową oponę to wiesz dobrze jak ją używasz itp. więc możesz określić czy faktycznie jest ona dalej bezpieczna i spełnia swoje właściwości po x lat. Natomiast jeśli kupujesz używaną oponę, to nie masz pojęcia jak ktoś jej używał, czy ją zmieniał na zimę i dobrze przechowywał więc to
@CREATE_USER: ja nigdzie nie powiedziałem, że kupuje używane opony. Napisalem, ze jak masz oponę nawet 6 czy 7 letnią od początku. Nie była naprawiana ani przegrzana to nie na żadnych przeciwwskazań od producenta, by na niej jeździć bezpiecznie :)
@CREATE_USER: @Stitch:

Zależy też od opony, barumy np zimówki które miałem z autem poleciały na śmietnik po 6 latach jazdy bo w ogóle nie kleiły i jeszcze się rozpadały, nie trzymały powietrza itd.. ale one jak są nowe też są ujowe. Z kolei w innym aucie mam nokiany z listopada 2011r robione jeszcze w finlandi i zimą nie było żadnych problemów z trakcją, i jeżdżą cały rok a nie tylko