Wpis z mikrobloga

Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie urządzenie jak wieża USB (pic rel.)

Przedwczoraj gdy tylko wróciłem z pracy do domu to różowy powiedziała że chyba się coś zepsuło bo expander Wi-Fi, który był podłączony do wieży, nie świeci i coś w środku trzaska jakby zwarcie.

No więc spakowałem urządzenie i dowód zakupu w postaci wyciągu z konta ( paragon gdzieś się stracił) i ruszyłem do sklepu zareklamować urządzenie.

Doprowadzony przed oblicze kierowniczki sklepu, wyjaśniłem na czym polega problem i zostałem poproszony o paragon. Odpowiedziałem, że niestety nie posiadam i że mam jedynie wyciąg z konta.

I tu zaczynają się schody bo kierowniczka stwierdziła iż wyciąg z konta w tym sklepie nie daje mi podstaw do reklamacji i tu pokazuje mi kartkę przy kasie na której widnieje informacja że zwrotu można dokonać tylko z paragonem i wg niej to samo tyczy się reklamacji.

Na nic moje tłumaczenia że wyciąg z konta jest wystarczająca przesłanką do zgłoszenia reklamacji. Próbowałem jej nawet pokazać oficjalne stanowisko UOKiK w tej sprawie co skwitowała słowami "ona nie ma czasu na czytanie takich rzeczy w internecie".

Nie ulegałem i w końcu zgodziła się przesłać to gdzieś wyżej jednakże od razu stwierdziła że bez paragonu ta reklamacja zostanie odrzucona.

Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.

Oczywiście od razu po wyjściu wykonałem telefon do rzecznika praw konsumenta i po przyjściu do domu, za jego poradą, napisałem maila do Dealz z prośbą o wyjaśnienie czy to oficjalne stanowisko firmy czy tylko widzimisie kierowniczki sklepu.

Cóż jestem ciekawy jak to się dalej rozwinie. Zdarzało się mi już zgłaszać reklamacje na podstawie wyciągu z konta i nigdy nie miałem z tym problemu aż do wczoraj. Ba! Sprzedawcy jeszcze drukowali mi WZ by w razie kolejnej reklamacji przyspieszyć proces.

Jak ktoś jest ciekawy to dam znać jak się sprawa rozwinie.

#reklamacja #gownowpis #zalesie #gorzkiezale #oszukujo #prawo #zakupy #niewiemjaktootagowac
elLimon - Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie u...

źródło: comment_1637398386rYWrqUNznC0cS7jrC2SmBL.jpg

Pobierz
  • 52
@Insane_Mike Jakbyś zgadł. Bo oni mają czytniki i wszystko na czytnikach robią. Jak tłumaczyłem że nie trzeba opakowania to zasłaniała się regulaminem, który mówił o zwrotach a nie reklamacjach.
@ApacerPL Ten argument też jej nie przekonywał bo stwierdziła że weźmie swojego świadka, który powie że nic tam nie kupowałem i będzie słowo przeciw słowu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@elLimon: a czy na wyciągu było zapisane, że to ten konkretny produkt? Nie żebym twierdził, że się myślisz, po prostu zastanawia mnie jak mają zweryfikować, że ten zakup to akurat to urządzenie, a nie 20 szt. Czekoladowych Mikołajów?
Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.


@elLimon:
I #!$%@?łeś.
Jak masz potwierdzenie złożenia reklamacji a nie wzięli żądnych danych do kontaktu to jesteś wygrany. 15 dnia po zgłoszeniu reklamacji idziesz z potwierdzeniem po pieniądze- nawet jak
@kondzio29 Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.


@elLimon: xD Karyna chyba nie ma świadomości, że nie potrzebujesz paragonu do reklamacji, może być potwierdzenie z karty, wyciag z konta lub nawet brak tego i jedynie dwóch świadków, którzy powiedzą, że w dniu tym i tym, tu i tu dokonales
@elLimon: ja poszedłem zanieść coś na gwarancję w Leroy Merlin i pytała mnie baba czy chce wymianę na nowy czy zwrot kasy. Z racji, że ceny poszły do góry to mówię, że chce wymianę, a ona, że jak wymienię to gwarancja nie leci od nowa tylko się kontynuuje. Jedno zdanie powiedziałem, ale było widać, że beton, więc mimo zachęt wziąłem wymianę na nowe i tyle ¯\_(ツ)_/¯ jak druga sztuka znowu padnie
@elLimon: ja poszedłem zanieść coś na gwarancję w Leroy Merlin i pytała mnie baba czy chce wymianę na nowy czy zwrot kasy. Z racji, że ceny poszły do góry to mówię, że chce wymianę, a ona, że jak wymienię to gwarancja nie leci od nowa tylko się kontynuuje. Jedno zdanie powiedziałem, ale było widać, że beton, więc mimo zachęt wziąłem wymianę na nowe i tyle ¯\_(ツ)_/¯ jak druga sztuka znowu padnie