Wpis z mikrobloga

Halo #wroclaw ,

Ma ktoś namiary na jakiegoś dobrego rzecznika praw konsumenta?

Chodzi o laptopa #niebieskipasek zakupionego w marcu tego roku. Od początku były z nim problemy, wywalało blue screeny, rozłączało samoistnie wszystkie porty USB, zawieszał się przy prostych grach, rozłączała się karta sieciowa (model ASUS TUF Dash F15). Dwa razy był oddany na gwarancję, za trzecim razem poszedł na rękojmię. Za każdym razem wracał z serwisu i problemy dalej występowały, rękojmię odrzucili na zasadzie "dziwne, u mnie działa". Serwis jedyne co robi, to stawia system na nowo, ewentualnie aktualizuje sterowniki.

Niebieski próbował kontaktować się w tamtym miesiącu z rzecznikiem praw konsumenta, który był polecony przez znajomych, jednak ma zapchaną skrzynkę telefoniczną, a na maila nie odpisuje od 3 tygodni.

Przed chwilą znowu laptop się wykrzaczył po kilku sekundach od odpalenia gry.

Nie wiem, czy jest sens oddawania laptopa do serwisu, gdzie będą go trzymać kilka tygodni, żądanie rękojmi odrzucą, a problemy z laptopem będą występować już w dniu odebrania sprzętu z serwisu. Dlatego jeśli ktoś zna jakiegoś dobrego rzecznika, niech podzieli się namiarem i pomoże pozbyć się tego szrota i odzyskać pieniądze za niego.

#kiciochpyta #laptop #asus #serwisasus #rekojmia #gwarancja #rzecznikprawkonsumenta
  • 5
@potatocat: zwrot z powodu rękojmi to nie do serwisu tylko do sprzedawcy. Miałam podobną sytuację, regulują to te przepisy: https://arslege.pl/kodeks-cywilny/k9/s2006/

Polecam wysłać pismo do sprzedawcy wraz z laptopem z tytułu niezgodność towaru z umową - art.556-1 (wszystko ubezpieczone, poleconym, za potwierdzeniem odbioru), dodatkowo jako ze nie minał rok to mozna to podciągnąć pod 556-2. Żeby rękojmie mozna uznac za złożoną poprawnie to musi zawierać informację o waszych rozszczeniach, zgodnie z przepisami
@jestemtuzebyczarnolistowac: Laptop był kupowany w sklepie RTV euro AGD, tam też zostało złożone zgłoszenie o rękojmię. Jednak po trzech tygodniach sprzęt wrócił z raportem naprawy serwisowej (zaktualizowali sterowniki w serwisie ASUSa), a rękojmię odrzucili. Dlatego teraz chcemy zrobić to z pomocą kogoś kto się na tym zna.
Po pierwsze: upewniaj się 100 razy, ze idzie jako rękojmia, a nie gwarancja. Miej to na pismie, bo i tak będą próbowali wcisnąć gwarancje i liczyć ze nie zauważysz (miałam tak). A 2, nagraj filmik na którym widać bledy/crashe.