Wpis z mikrobloga

W 2017 roku na zimę kupiłem opony całoroczne Vredestein Quatrac 5. Made in the Netherlands. DOT 2017 (fajny swoją drogą). Kosztowały 1250 zł, droższe były tylko Goodyear i Michelin. Jeżdżę 8-10 tys. km rocznie wiec uznałem że będzie ekonomicznie i wygodnie. Tyle się mówi jakie teraz te opony są nowoczesne.
Przejechały 40 tys. W piątek żona zawiozła dziecko do przedszkola i po powrocie mówi że miała problem wyjechać (jest lekki podjazd). Myślę sobie - jak to baba. Pojechałem odebrać dziecko więc ja. I myślałem że już tam zostanę.
Opony mają około 0,5mm do fabrycznego ogranicznika śniegowego. Guma jest bardzo twarda (klasa premium).
Latem pływa w zakrętach. Niezależnie od temperatury ma tendencję do wyjeżdżania z zakrętów, trudno na niej zacieśnić zakręt.
Chciałem przekonać się na własnej skórze. Nikt mi nie zarzuci że wydaję opinię bez podstaw. Zeszłej zimy też była niebezpieczna sytuacja - na szczycie drogi w szczerym polu gdzie w czasie śnieżycy nawiało dużo śniegu, czułem że jak auto stanie to już tam zostaniemy...
Test dobiegł końca - nigdy więcej opon całorocznych / wielosezonowych. Auto już jest na nowych oponach zimowych.
Pozdrawiam.
#motoryzacja
#opony
#samochody
  • 15
@bigbuck: zrobiłeś 4 lata na oponach i marudzisz? Normalne, że wielosezon nie wytrzyma ci tak długo jak zwykłe opony, ale ja i zwykłe po 5 wymieniam, bo guma już robi się #!$%@?. A wielosezon musi znieść i słońce latem i mrozy zimą, więc wiadomo, że degradacja gumy postępuje jeszcze szybciej.
tylko michelin crossclimate


@Porgam: To jest właśnie gówno, miałem na dwóch autach te opony i nigdy więcej. Już lepiej sprawdza się Dębica Navigator 2 od tych CrossClimate.
Vredestein Quatrac 5. Made in the Netherlands. DOT 2017 (fajny swoją drogą). Kosztowały 1250 zł

@bigbuck: też mam doświadczenie z tymi oponami, dokładnie takie samo. DOT 2016, koszt ten sam. 2 sezony były idealne, zrobiły 50 000km, 3 sezonu auto zimą strasznie latało na śniegu i jak było ślisko, sprzedałem to dalej jak miały 5,5mm bieżnika. Mogę potwierdzić, że po 3 latach z Michelin CrossClimate+ jest lepiej, ale czuć, że zaczyna