Wpis z mikrobloga

Niedoszły projekt silnika V6 PURE(Universal Propulsion and Energy Recovery) amerykański producent swego czasu przymierzał się do wejścia do F1 jako niezależny dostawca hybrydowych silników do F1, projekt ten mimo iż ambitny to niestety wiele miał wspólnego z niedoszłym amerykańskim zespołem F1 USGP, tam również zaczęło się od dobrych chęci.

Pod koniec 2010 roku FIA ogłosiła porzucenie silników V8 i przejście na V6, początkowo ta zmiana miała być już wprowadzona w 2013 roku, lecz później została odroczona na 2014. W maju 2011 Craiga Pollocka, był szef zespołu BAR zapowiedział swój powrót do F1, jako dostawca silników w nowej technologii w tym celu nawiązał on współprace z Mecachrome i zatrudnił byłych pracowników Renault i Peugota. Pierwotna siedziba zespołu powstała w Villars-sur-Ollon w Szwajcarii. Projekt Pollocka miał być alternatywą dla prywatnych zespołów, które chciałby rywalizować z zespołami fabrycznymi na równym poziomie. Pollock zapowiedział że wszystkich swoich klientów będzie traktował równo, i nikogo nie będzie traktować jako swój fabryczny zespół. News z ogłoszeni wejścia PURE

W lipcu 2011, sprawy zaczęły nabierać kształtów po tym jak PURE pozyskało Gillesa Simona, byłego szefa działu silnikowego Ferrari, który w 2009 roku opuścił zespół i przeszedł do FIA. Przejście to wzbudziło sporo kontrowersji, gdyż inne zespoły uważały że PURE pozyskując pracownika FIA, da im dostęp do wrażliwych danych technicznych dotyczących projektów silników, które potencjalnie mogłyby zostać wykorzystane przez PURE przy opracowywaniu własnego silnika.
Simon i PURE odrzucili te sugestie, stwierdzając, że proces opracowywania przepisów dotyczących silników z 2014 r. był przejrzysty, a wszystkie zaangażowane strony miały dostęp do tych samych informacji, aby żadna pojedyncza grupa nie miała przewagi. PURE zapowiedziało pierwsze testy silnika na drugą połowę 2012 roku News z dołączenia Simona do PURE

Pod koniec 2011 roku rozpoczęły się spekulację nad tym że jednym z klientów PURE może być Mclaren, który w tamtym czasie kończył swój rozwód z Mercedesem, przymierzając się do znalezienie nowego dostawcy silników. Pogłoski te zostały szybko zdementowane przez zespół na początku 2012 , kiedy ekipa potwierdziła że rozmowy z PURE faktycznie się odbyły lecz miały one jedynie charakter zapoznawczy i nic po za tym. News

W marcu 2012 PURE postawiło kolejny krok w przód i podpisało umowę z Toyotą na wykorzystanie ich byłej siedziby w Kolonii, mimo iż zespół Toyoty zwinął się z F1 kilka lat wcześniej, to z ich zaplecza korzystało wiele innych zespołów, w tym np Ferrari gdyż ich tunel aero miał opinie najlepszego na świecie. To w tym miejscu miały produkowane i montowane przyszłe silniki PURE. Pollock decyzję o wykorzystaniu gotowej architektury Toyoty tłumaczył faktem oszczędności czasu i pieniędzy News

Na początku czerwca PURE pokazało pierwszą i jedyną grafikę projektu swojego silnika, widoczną na załączonym obrazku. Rysunek ten jednak nie był niczym niezwykłym i nie różnił się zbyt od rysunków pokazywanych w tym czasie przez innych producentów, prawdopodobnie była to sklejka kilku projektów. Chociaż na tym etapie przygotowaniem zespoły niechciały pokazywać nic więcej aby się nie zdradzić. Więc trudno mówić o nie przygotowaniu PURE. news
Pomimo tego był to początek końca projektu, na początku lipca z projektu odszedł Simon, a pod koniec lipca Pollock zawiesił swój projekt z powodu nieznalezienia inwestora, który sfinansowałby całe przedsięwzięcie. Brak chętnych a silniki PURE również nie pomagał w dalszym rozwoju projektu. Pollock próbował tłumaczyć się sytuacją podatkową w Szwajcarii, przez to że zespół był zarejestrowany w Szwajcarii, inwestor musiał pochodzić z kraju UE, inaczej cały projekt byłby opodatkowany w taki sposób że jego rozwój byłby zupełnie nie opłacalny.

Mimo że słuch o PURE zaginął w lipcu 2012, to po ogłoszeniu powrotu Hondy w maju 2013, pojawiły się pewne plotki mówiące o tym że Honda nie zaczyna zupełnie od zera, lecz przejmując niedoszły projekt PURE, nie ma jednak na te doniesienia żadnych bezpośrednich dowodów.

#f1 #randomf1shit
źródło: comment_1641229237B8UCIgV3hLfzPuSzlWQ3qD.jpg
  • 7
@tumialemdaclogin: Co do ostatniego zdania, to projekt Hondy z tego co pamiętam od początku miał rozdzieloną turbinę, tak jak Merc, a tutaj jest jednym elementem. Ciekawe czy hybrydę by sami również opracowali, czy poszli by z jakąś inną firmą w kooperację.
@Wollier: z tym na końcu to tylko jakaś plotka znaleziona na jednym forum, że podobno Pollock wykorzystał stare znajmości i po cichu opchnął Hondzie to co miał. Nie wiadomo na ile to prawda. A nawet jeżeli to nie musieli wykorzystywać wszystkiego co dostali, tylko jakieś plany do wglądu