Wpis z mikrobloga

@kamil-ka: jako posiadacz VR trudno mi znaleźć sens zakupienia tego sprzętu dla szkoły. Ewentualnie nauka właściwości brył, ale szkoły mają już picrel. W liceum czy technikum, na kierunkach informatycznych można by było uczyć programowania pod VR, w Unity czy UE, ale to wymaga nauczyciela który nauczy się SDK i zaangażowanych uczniów, którzy mają już solidne podstawy programowania obiektowego w nowoczesnym języku.
W mojej opinii to jest strata pieniędzy, i nie da
Pobierz
źródło: comment_1642094571y5Y4P5OqtA6MsX7fOtWOIc.jpg
@kamil-ka: Każdy dostanie szczepionkę, maskę i okulary na ryj każdemu obywatelowi, żeby nie zatruwał powietrza swoimi wyziewami i nie widział co się dzieje wokół niego w realnym świecie. Zwykły obywatel dostanie ułudę życia w świecie wirtualnym, a elity będą rządzić światem rzeczywistym, grabiąc wszystkich jak leci byle tylko mieć władzę i pieniądze. Smutna ta wizja przyszłości, acz zaczyna być prawdziwa.
Każdy dostanie szczepionkę, maskę i okulary na ryj każdemu obywatelowi, żeby nie zatruwał powietrza swoimi wyziewami i nie widział co się dzieje wokół niego w realnym świecie. Zwykły obywatel dostanie ułudę życia w świecie wirtualnym, a elity będą rządzić światem rzeczywistym, grabiąc wszystkich jak leci byle tylko mieć władzę i pieniądze. Smutna ta wizja przyszłości, acz zaczyna być prawdziwa.


@MuchomorSromotnikowy: XDDDDD
@MuchomorSromotnikowy: I niby jaki z tego profit miałby być? Po co mam kupować wirtualny chleb, skoro potrzebuję jeść w realu i jeśli zdechnę, to nie będzie komu generować profitów w korpo? xD Zawsze mnie #!$%@?ą te teorie szurskie. Gdyby komuś zależało na kontrolowaniu światem, to by chciał dziecioróbstwa, by mieć masy tanich niewolników, którzy konsumują po i w trakcie pracy.
chleb kupiony w metaverse będzie dostarczany do twojego domu autonomicznym dronem


@MuchomorSromotnikowy:

Prędzej MetaVerse będzie światem alternatywnym po to, bo ludzie nie będą mogli odnaleźć się w świecie rzeczywistym pod kątem psychicznym. W świecie wirtualnym będą mogli być kim chcą. Przeżywaliśmy już to, ta chwilowa faza nazywała się "Second Life".
@yd6d7hhds: używałeś kiedyś tego typu aplikacji? W praktyce jest tak, że zaimplementowany jest wyłącznie scenariusz główny przypadku użycia, czyli jeżeli zrobisz coś w odwrotnej kolejności, albo inaczej niż przewidzidzieli autorzy, to nic się nie dzieje i nie nauczysz się na błędach. Nie nauczysz się jak długo coś masz robić, ile ml/g odczynnika zużyć, bo czas odmierza się sam, a obiekty teleportują się do ręki w sposób dyskretny/nieciągły.
Obawiam się też, że
@PieceOfShit: problem jest teraz taki, że dzieci to nic nie mogą do ręki brać, to da im jakąś namiastkę tych doświadczeń
nie miałem jeszcze okazji testować, może to nie jest takie złe
koszt to coś koło 30k pln per sztuka, pewnie jedno/dwie na szkołę przypadnie
oprócz tego (nie wiem czy ten empiriusz jest wymogiem) w ramach laboratorium przyszłości trochę sprzętu wpadnie szkołom, w zaprzyjaźnionej kupili drukarkę 3d, kilka zestawów lego, jakieś
@Madridista98: powiem tak, realizuje te przetargi na vr dla szkół. To jest masakra firmy powstałe rok temu kupily pod korek googli vr niskiej jakości i sprzedawane z marza 300%. Ciekawią mnie powiązania z pewną partia :)
@yd6d7hhds: przypomniałem sobie że jest jeden element przedmiotu szkolnego, który z powodzeniem można zastąpić VR. Chodzi o WF i grę Eleven Table Tennis. Niesamowicie odwzorowuje fizykę gry w ping ponga. Kontroler trzyma się w identyczny sposób jak rakietkę do ping ponga, waży podobnie, czyli ręka z kontrolerem ma podobną bezwładność. Ponieważ piłeczka w rzeczywistości jest bardzo lekka, niewiele potrzeba żeby gracz poczuł że ją trafił. Wystarczy wibracja kontrolera i dźwięk uderzenia.
Pobierz
źródło: comment_1642157895iJv9RowVhNSyB15LWd6y3l.jpg
@PieceOfShit: masz vr bo jesteś wyizolowany


@yd6d7hhds: I ile to kosztuje, razem z goglami, sprzętem, oprogramowaniem i całą resztą? W zamian za nędzną namiastkę prawdziwego doświadczenia?

Przecież w tym doświadczeniu - wykonywanym NAPRAWDĘ, a nie "na niby" - wykorzystuje się sprzęt laboratoryjny warty 10zł i odczynniki za 2zł. I jego wartość dydaktyczna będzie nieporównywalnie większa, niż takiej lekcji w VR. Nawet, jeżeli to doświadczenie będzie wykonane przez nauczyciela, a nie