Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki, mam 30 lat, jestem finansowym laikiem i bardzo proszę o poradę dot. oszczędzania.

1. Spodziewam się, że jeśli przez najbliższe 15 lat będę odkładać średnio ok. 6500 zł miesięcznie (50% swojego prognozowanego dochodu netto) i inwestować je głównie w fundusze indeksowe (średnia stopa zwrotu 5% w skali roku), w wieku 45 lat będę mieć 2 miliony złotych (zakładam indeksowanie wpłat na poziomie inflacji).

2. Zakładam optymistycznie (z uwzględnieniem postępów medycyny), że będę żyć 90 lat, czyli 45 lat od momentu osiągnięcia 45 roku życia. Chciałbym do samego końca trzymać na koncie 400 tysięcy złotych, do przekazania w spadku na cele dobroczynne lub jako budżet na niespodziewane wydatki medyczne (np. terapie odmładzające przyszłości).

3. W międzyczasie, przez te 45 lat, chciałbym żyć z odsetek (ponownie, fundusze indeksowe dające średnio 5% w skali roku), uzupełnianych ze względu na wahania wypłatami środków.

4. Czy znacie jakiś wygodny kalkulator online (uwzględniający odsetki i inflację), który potrafiłby pomóc mi obliczyć (choćby orientacyjnie), ile pieniędzy powinienem podejmować każdego roku pomiędzy 45 i 90 rokiem życia, by otrzymywać dochód umożliwiający mi utrzymanie podobnego poziomu życia?

Co ogólnie sądzicie o tym podejściu?

#pytanie #inwestycje #inwestowanie #finanse #ekonomia #oszczedzanie

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #623efaa59df1c36994522e05
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Wesprzyj projekt
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Mirki, mam 30 lat, jestem finansowy...

źródło: comment_1648307095cKqMjrkQSKWi9HUT8ZLZlH.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz