Wpis z mikrobloga

#budowadomu #dom #budowa #architektura #fotowoltaika

Cześć, z powodu pracy zdalnej uświadomiłem sobie że może zamiast kupować małe mieszkanie w mieście które kosztowałoby około 40*12 =~ 500 tysięcy lepszym wyborem byłby mały dom pod miastem?

Taki projekt: https://www.extradom.pl/projekt-domu-homekoncept-86-KRX1136 z kilkoma ważnymi zmianami - chcę mieć tam pompę ciepła oraz instalację fotowoltaiczną żebym za "darmo" mógł dojeżdżać do miasta kiedy akurat będzie taka potrzeba - według strony SSZ to 112 tysięcy, ale zakładam że wykończone pod klucz kosztowałoby w granicach 350-400 tysięcy. Nie mam żadnego doświadczenia z budowlanką więc wszystko robiłbym systemem zleconym.

Czy w tych 350-400 k zmieściłbym się z PC oraz FW? Do tego taka działka https://www.otodom.pl/pl/oferta/uzbrojona-z-pozwoleniem-na-budowe-na-starych-wt-ID47Dsk.html i mam swój własny bardzo mały dom na fajnej działce, w którym mieszkanie jest prawie darmowe? Wiem że być może w wypadku małego domu bardziej opłaca się gaz mimo wysokich cen, ale z zasady nie lubię płacić Obajtkowi, a planuję kupić samochód elektryczny. #!$%@?ło te ceny, ale trudno, co mogę zrobić. Mam wrażenie że dosyć mocno przeszacowałem koszt budowy, ale wolę przygotowywać się na za dużo niż żeby potem zabrakło. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :)
  • 10
@flickkk: niech się wypowie ten kto ostatnio budował ale z mojego doświadczenia 12 lat temu, budując systemem gospodarczym, niewielki dom (fakt faktem z piętrem) dało się zmieścić w stanie surowym zamkniętym w ~150k.

Teraz dodaj do tego działkę, wykończenie, robociznę wszędzie skoro zamierzasz zlecać, pomnóż to przez obecne ceny (o wiele wyższe niż 12 lat temu) i obawiam się, że 500-600k nie ma szans wystarczyć. Pewnie bliżej miliona
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1