Wpis z mikrobloga

Potrzebuję porady z przepisów drogowych, bo już dwa razy miałem niepewną dla mnie sytuację.

Miejsce akcji to rondo Gierosa, Szczecin (https://www.google.com/maps/@53.4214951,14.5006347,219m/data=!3m1!1e3 ). Zjeżdżam w dół Ku Słońcu i kieruję się na pierwszy zjazd. Tam często jest duży ruch, więc trzeba czekać na lukę, i szybko przejechać. No i widzę, że jest odpowiednia odległość (od samochodu 1), wjeżdżam na rondo (ja samochód 2), ale samochód przede mną zatrzymuje się, żeby przepuścić pieszego. Wtedy ja hamuję i gość nr 3 też musi zahamować. No i już dwa razy mieli pretensje, że się wciskam i musieli hamować.

Czy uważacie, że nie powinienem wjeżdżać na rondo, jeśli widzę, że samochód z prawej czeka przed pasami?

W sumie, jakbym nie wjechał, to 1 mógłby zahamować później. Ale też nie zawsze wjeżdżając widzę, że tam pieszy wchodzi na pasy z drugiej strony, bo samochód nr 3 przesłania.

#przepisy #przepisydrogowe #ruchdrogowy #motoryzacja #samochody #prawojazdy #polskiedrogi #szczecin
źródło: comment_1652640063Fa7iFYTO9f56oMjOU9QLQA.jpg
  • 12
@Bodhistawa: Ogólnie jest to już interpretacja sądu. Wg. mnie na luzie kierujący bez Ciebie mógłby pojechać dalej(czy to na lewy pas zjazdu czy też pojechać w kolejny zjazd), chyba, ze ludzie się zatrzymują paręnaście metrów przed pasami.
No i widzę, że jest odpowiednia odległość (od samochodu 1), wjeżdżam na rondo (ja samochód 2), ale samochód przede mną zatrzymuje się, żeby przepuścić pieszego. Wtedy ja hamuję i gość nr 3 też musi zahamować. No i już dwa razy mieli pretensje, że się wciskam i musieli hamować.


@Bodhistawa: lol, #!$%@? bym miał w typków. Jeśli nie przyczyniłeś się do tego, że inni kierujący musieli hamować by uniknąć ewentualnej kolizji to
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Bodhistawa: ja to generalnie jestem bardzo wyrozumiałym człowiekiem na drodze, ale takich dzbanów nie toleruję na tyle mocno, że jak już tylko widzę, że będzie próbował zjechać od razu z wewnętrznego to nagle włącza mi się potrzeba albo zjechana z prawego od razu na lewy, albo jechania dalej po rondzie. ( ͡ ͜ʖ ͡)
@Bodhistawa: jaki koles nr 3 ktory to jest? Cos tu namieszales . Kto sie denerwuje koles nr 1 czy nr 3? Napisales ze musisz hamoqac i koles 3 tez musi tak jakby on kusial przez ciebie. Wytlumacz prosze.

W kazdym razie jezeli ciebie by tam jie bylo to on by byl. Wiec i tak musialby hamowac przeciesz samochod z przodu hamował.
a czemu Ty nie zjedziesz z tego ronda na lewy pas obok auta nr 3? Wtedy nikogo nie zablokujesz


@Bodhistawa: Zgadzam się z powyższą opinią. Co do same interpretacji to jeśli tam jest duży ruch to nie masz jak inaczej wykonać tego manewru. Zasadniczo to jak jest dużo pieszych i aut to zawsze ktoś będzie musiał przyhamować jesli ktoś inny stanie przed przejściem.

Nie wyobrażam sobie, żebym ja wkurzał się na
A na tym rondzie to nagminne jest zjeżdżanie bezpośrednio z wewnętrznego pasa. Takich to bym #!$%@?ł prądem, a nie takie pierdółki jak u ciebie.


@Krupier: To prawda, że jest to nagminne choć tutaj wyróżniłbym dwa rodzaje zjeżdżania w tym miejscu z pasa wewnętrznego:
1. totalnie bezsensowne zjeżdżenie w sytuacji w której ruch tam jest płynny;
2. zjeżdżanie w momencie kiedy pas zewnętrzny stoi (z różnych przyczyn) - tutaj jeszcze jestem w
2. zjeżdżanie w momencie kiedy pas zewnętrzny stoi (z różnych przyczyn) - tutaj jeszcze jestem w stanie to zrozumieć bo przynajmniej wtedy jakiś ruch na tym rondzie jest a nie, że stoi Ku Słońcu, stoi Europejska bo wszyscy na prawym zjeżdżają w tą ulicę.


@Micho_master: nie, nie ma znaczenia czy prawy pas stoi, czy nie. Skoro stoi to taki zjeżdżający z lewego zablokuje dodatkowo cały lewy pas bo będzie zwalniał i
nie, nie ma znaczenia czy prawy pas stoi, czy nie. Skoro stoi to taki zjeżdżający z lewego zablokuje dodatkowo cały lewy pas bo będzie zwalniał i próbował się wbić w zjazd, który mogą mu blokować kierowcy stojący na prawym, ale chcący jechać dalej w Ku Słońcu.


@Krupier: Właśnie ja usprawiedliwiam to trochę, ale w sytuacji "wykorzystania" momentu kiedy zewnętrzny pas stoi a jego zjazd nie spowoduje właśnie blokowania kierowców stojących na