Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#mechanikasamochodowa #pracbaza #zalesie
Mój kumpel otworzył 4 lata temu warsztat i mówi że #!$%@? się zna na mechanice samochodowej.

Ale mówił że ma tyle klientów na wymianę klocków, rozrządu, oleju, filtrów no takich podstawowych materiałów eksploatacyjnych.
Że nawet nie bierze jakiś napraw silników itp, bo tego nie potrafi i nie musi tego brać.

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #62a1ad53b025d493b59dd680
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
  • 17
@RedBaron: do otwarcia warsztatu nie trzeba pozwoleń izby rzemieślniczej bo nie jest działalnością koncesjonowaną. Otwierasz firmę i heja... Nie ma znaczenia też wykształcenie może być inżynierem mechanikiem lub może być filozofem, rynek zweryfikuje :)
@mus_tang: Nie ma chyba normalnego mechanika (wiem, wiem oksymoron ( ͡° ͜ʖ ͡°) ), ktory by sie podpisywal pod uzywanym silnikiem kupionym pod klienta. Mowimy o bierzacych naprawach ekslopatacyjnych a nie wymianach silnika.

Jak zakupiony normlanie w IC nowy to podlega gwarancji i zdarzylo mi sie, ze kase oddali za remont jak sie zerwal
Do tego kazdy normalny ( hehehe.. . znowu) warsztat ma swoje OC i
@mus_tang: Mowie o takiej 5-7 lat BMW/Mercedes/Audi z wyzszych modeli, ktore sie jeszcze nie maja prawa psuc.
BMW 6 nowsze, e klasy . Suvy premium itd..
A robia obsluge nawet Betlneya jakiegos, Maseratti itd.

Uzwane, ale wciaz auta za gruby (dla polaka hajs). Zaden specjalizujacy sie w premium ani nic innego.

Ostatnio podwozilem im opony dla ich klienta bo wiozlem swoje auto i czesci przy okazji do nich. Komplet opon letnich
jeżeli jest się warsztatem partnerskim ubezpieczyciela


@mus_tang: I tu sie mylisz. Akurat z warsztatow partnesrkich, lakierni i balcharni odbieram auta praktycznie codziennie.

Tak co sie wyprawia to nie masz pojecia jesli chodzi o kosztorysy. Wieczna walka tarcia, cofanie juz zaakceptowanych, odplaty i pozwy.
@bigger: A potem ci co zostają na rynku z obsługą kompleksowąrzucają ceny przyprawiające o zawrót głowy. Kupujesz gruza za 6-8 tysi (bo rynek gruzów mających potencjał jazdy przez kilka lat przesunął się w te rejony cenowe) no i kupujesz dieselka z końcówki EUR3 początek EUR4 (czyli pierwsze eksperymenty z DPF/FAP) Masz prozaiczną usterkę czyli szarpanie/problem z rozruchem. Wymieniasz aku czujniczki wału i wałka i opczywiście pada słynne "trzeba sprawdzić wtryski" I
@Szlaufman później merytorycznie Ci odpisze z kompa, ale z rorzadem nie masz racji.

Rozrząd w bmw to masz 3.5 brutto z fv i na orgi alnych częściach. Robię często dość.

Problem jest Gdzie indziej. Ze znalezieniem rzetelnego mechanika a nie wymieniacza i naciągacza