Wpis z mikrobloga

Jeszcze trochę i gierka nad którą ostatnio pracowałem będzie dostępna na steam.
Nieda się ukryć, że inspiracją były Rick Dangerous (tutaj Dick Ranger), jednak nie chiałem robić bezmyślnej kopi gry więc dodałem od siebie kilka rzeczy jak zbieranie i używanie przedmiotów, sekretne komnaty, zagadki logiczne. Świat gry też nie jest jednakowy w miarę możliwości starałem się zrobić zróżnicowane poziomy. Poza dżunglą są góry, grobowce, pustynia, świątynie etc., ogólnie 10 poziomów, niektóre dość sporych rozmiarów.
Aktualnie czekam aż steam pomoże mi w kwestiach technicznych bo coś się posypało na moim koncie z uprawnieniami.
Gra jest już ukonczona, w załączeniu przesyłam filmik.

#gamedev #gry #steam #indiegamedev #amiga #c64 #retrogaming
Fat_Mo - Jeszcze trochę i gierka nad którą ostatnio pracowałem będzie dostępna na ste...
  • 27
@Fat_Mo: właśnie widziałem że jakaś aktualizacja wpadła, więc od razu sprawdziłem, przy okazji pada. Na padzie gra się przyjemnie, żadnych problemów nie spotkałem. Widziałem też że poprawiłeś "schodek" żeby dało się wyjść jakby co :D miałbym jeszcze takie luźne sugestie:
1. dźwięk skakania, brzmi jak szczekanie psa. zmieniłbym, najlepiej jakieś trzy dźwięki bardziej ludzkiego wysiłku odtwarzane losowo, bo jeden i ten sam doprowadza do szaleństwa.
2. wchodzenie po drabinie - jeśli
@fizzly:
Dzięki wielkie za sugestie,, animację przy kucaniu niestety będe musiał zostawić tak jak jest, nie jestem grafikiem musiałem wyżeźbić ją tak z dostępnych już assetów. Jeżeli chodzi o drabinę to trudno już to będzie poprawić w wielu przypdkach obiekt kolizji, który pozwala się chwycić był nanoszony ręcznie aby go dobrze dostosować. Z jednej strony mechanizm łapania się nie jest on doskonały ale z drugiej strony dobrze działa. Próbowałem zrobić tak
Próbowałem zrobić tak jak pisałeś ale to generowało dużo problemów (przynajmniej dla mnie i moich umiejętności)


@Fat_Mo: jasna sprawa, w takim razie zostaw jak jest :) mimo to jak wspomniałem gra mi się bardzo podoba, strasznie mi się poziom 1 podobał, taki feel starych gier i BARDZO pomysłowy projekt planszy :)
@Fat_Mo: w ogóle chciałbym jeszcze zasugerować, że zamiast tej takiej grafiki czerwonej ręki, która się wyświetla nad dźwigniami, itd. mógłbyś zrobić że pokazuje grafikę klawisza bądź przycisku kontrolera, jeśli ten jest podpięty. O ile się da, to byłoby fajne (marudzę ale nie podoba mi się grafika tej ręki :D). A przy okazji chciałem zapytać: planujecie jakiś edytor poziomów do tego? To byłoby fajne :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@fizzly: z ta ręka to jest taka sprawa, że możliwe że w przyszłości będę robił jakiś port na mobilki albo inne platformy i wtedy nie musiałbym już tego zmieniać, chociaż tak jak piszesz napewno byłoby to lepsze rozwiązanie. Edytora nie planuje narazie.