Wpis z mikrobloga

Nie znam się na tym więc się zapytam, bo ostatnio się nad tym zastanawiałem. Co właściwie stało się z motorowerami, że zniknęły z rynku? Chodzi mi tu o takie prawdzie mopedy do 50cm pojemności, z pedałami lub bez, nie skutery. U nas to się kojarzy z Komarkiem, Ogarem, Motorynką, z taką trochę chłoporobotniczą kulturą motoryzacyjną, awaryjnością i wiecznie usmarowanymi łapami itd., ale przecież w zachodniej Europie były pierdyliony firm i firemek produkujących takie zgrabne, praktyczne i niezawodne mopedy służące jako szybki i ekonomiczny środek transportu do pracy w zatłoczonych aglomeracjach, dla starszych ludzi jeżdżących zakupy, albo pojazd dojazdowy do szkół dla dzieciaków na przedmieściach, małych miastach czy na wsi itd. Wiem, że zostały one zastąpione przez wszechobecne dziś skuterki, ale właściwie dlaczego?