Aktywne Wpisy
odgrzybiacz +149
takie tam... mądrości życiowe
#zdrowie #pytaniedoeksperta zanim pójdę do lekarza warto zapytać na wykopie 😉, wie ktoś czym są te czerwone plamy, suche i delikatnie swędzi, robi się tez małe pęcherzyki. Moze ktoś polecić jakiąś maść? Druga ręka Ok
Sama forma takiego pojazdu wydaje się w sumie mieć liczne zalety, bo to taki rower na grubszych ramach tyle, że z podwieszonym silnikiem, a zatem łatwy do utrzymania i konserwacji, wszystkie "bebechy" na wierzchu, łatwy w naprawie dla majsterkowiczów, do jakichś przeróbek dla małolatów, do tego większa średnica kół nadających się na bardziej pozamiejskie wypady, na ryby na grzyby dla dziadków, na wypady rekreacyjne do 100km itd. To oczywiscie prawie wszystko były dwusuwy, czyli tam te wszystkie normy temu nie sprzyjały, zaś pedały też w sumie stały się z czasem zbędnym dodatkiem, ale dlaczego w pewnym momencie nie zaczęto tego zastępować małymi czterosuwami zostawiając praktyczną formę takiego pojazdu? Z czasem zapewne zastąpiłby to elektryki i właściwie dzisiejsze elektryczne rowery idą w stronę takich właśnie współczesnych mopedów, ale jednak same motorowery na zachodzie zaczęły po woli zanikać jakoś od lat 80 po czym całkowicie wyparły je skutery, czyli długo zanim pojawiły się masowe rower elektryczne. Patrząc na obecną popularność elektryków sporo ludzi lubi takie proste, gołe, rowerowe konstrukcje. Zatem co było powodem zniknięcia pojazdów tego typu? Dlaczego liczni producenci europejscy nie zdecydowali się zastąpić tego czterosuwami, które funkcjonowałyby obok typowych skuterów? Zdaje się, że w Azji zbliżone konstrukcje, choć chyba przeważnie większe niż to 50cc są nadal dość popularne?
#motoryzacja #motocykle #motorowery
Skuter daje lepszą osłonę nóg przed wiatrem lub deszczem. Automat bezstopniowy ułatwia obsługę.
Małe kółka są wadą ale są też skutery z dużymi kołami.
@blogger: akurat ten junak wygląda jak gunwo ¯_(ツ)_/¯
Ale są na rynku np piękne skutery 50cc od włoskich producentów.
Takie o małej pojemności też?
@Stulejman_Wspanialy: No tyle wiem. Chodziło mi bardziej o to dlaczego ten segment zniknął całkowicie, a nie ewoluował w jakąś nowocześniejszą formę, tylko dopiero niemal po jakichś 20 latach od zaniknięcia (niemal, bo z tego co widzę jeszcze niedawno parę firm to produkowało) zaczęły go zastępować przynajmniej do jakiegoś stopnia różne e-bajki itd.
Rowerom elektrycznym wyglądem chyba jednak nadal bliżej do ich tradycyjnych odpowiedników - stąd rosnąca popularność.
Natomiast popularność skuterów może wynikać z faktu, że taka forma bardziej odpowiada kobietom (wygoda i estetyka).
Do niedawna można było takim ograniczonym do 25kmh (z niebieskimi tablicami) pomykać po DDR w NL, ale zakazali jakiś czas temu (nie wiem czy tylko w AMS czy w całym NL).
@niecodziennyszczon: chyba dostałeś już wyżej odpowiedź: jak ktoś coś takiego kupuje, to nie dla emocji a z głosu rozsądku. Skutery są bardziej praktyczne.