Wpis z mikrobloga

dawno nie było wpisu z cyklu "filmowy grip", dlatego tutaj kolejna fotografia z małym info co jest co.
jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego co na zdjęciu, to śmiało, postaram się odpowiedzieć.

a więc po kolei:

1. teradek - urządzenie do transmisji obrazu z kamery do monitorów, a także do transmisji dla ostrzyciela (ostrzyciel może zdalnie ostrzyć obraz bez dotykania obiektywu)

2. monitor dla operatora (najcześciej jednak patrzy na niego DOP lub reżyser - taki delikatny podgląd)

3. urządzenie, które mierzy odległość od kamery (dla ostrzyciela)

4. obiektyw (tutaj tzw zoom)

5. mattebox - nakładka pod filtry do obiektywów

6. głowica olejowa (najczęściej stosowana głowica na planach filmowych)

7. slider - ten tutaj to mega gówno, ale co zrobić, na takim trzeba pracować

8. statyw (tu tzw tall legs). są też mniejsze, zwane popularnie baby legs albo short sticks)

9. bateria (tutaj bateria na maks 2h). stosuje się także baterie tzw 'floor bat", które trzymają z 4-5h, ale w przypadku ujęć gdzie szybko przenosi się kamerę, często tylko taką małą się nakłada

chyba tyl!

#film
#filmujemy
#filmowygrip
kai-humai - dawno nie było wpisu z cyklu "filmowy grip", dlatego tutaj kolejna fotogr...

źródło: comment_1659164134Zx8n7mEcnuBT433sPcLeRm.jpg

Pobierz
  • 59
  • Odpowiedz
@kai-humai: pozdro od loadera ze Szkocji ;)
@pkostowski: Venice. A odnośnie baterii to Anton Bauer tez robi vlocki. Ale pewnie pytasz o gold mount vs v lock - osobiście częściej pracuje z vlockami, teraz tez wyszła nowa Alexa 35 z nowym standardem B mount
  • Odpowiedz
@pomaranczowyogorek: tzn techniczni... zawsze będzie robota.
zawody artystyczne w branży to dość ciężki orzech... ale operatorzy, grip, oświetleniowcy.. tu robota jest zawsze.
@atrax15: noooo! niezłe co nie?
@pkostowski: @sirrek odpowiedział :) ta kamera to sony venice.

z bateriami to jest tak, że najcześciej anton bauer... ale z tego co wiem, to większość operatorów steadicamu yżywa v-loc z racji tego, że steadicam ma w swojej ofercie rigi z tym mocowaniem.
  • Odpowiedz
@atrax15: niestety...
powiem Ci np, że obecnie kręcimy serial... 4 odcinki po 45 minut... i łącznie kręci się to 4 miesiące (poniedziałek - piątek, 8-19), a na planie wszystkich ludzi jest łącznie 150 osób (+ 10 głównych aktorów)
  • Odpowiedz
@kai-humai o cię pietrek, nie myślałem że do serialu jest zaangażowanych tyle ludzi i sprzętu, a co ty tam robisz? W sensie za co jesteś odpowiedzialny? No i co to za serial i kiedy będzie w TV?
  • Odpowiedz
@technic w przypadku A7 i serii S, bo to takie minimum do filmu, do A7S3 kodek wewnętrzny nie obsługiwał 4:2:2 i 10 bitów, co często było wymogiem do materiałów pod tv. Można było kombinować, ale taki sprzęt nie nadaje się do tyryania przez 10h, bo mocno się nagrzewa, co przyspiesza zużycie sprzętu, serwis. Pomijam jakość, bo rozpiętość tonalna jest naprawdę niezła, ale mimo wszystko obraz jest dużo mniej plastyczny, cięższy w postprodukcji
  • Odpowiedz
po prostu takiej klasy sprzęt daje ogromne możliwości w jakości obrazu.(...)


@kai-humai: Z tego co kiedyś się orientowałem to ARRI niezbyt nadaje się na Netflixa bo prawdziwe 4k miała dopiero Alexa LF z 2018 roku, dlatego większość produkcji było nagrywane REDem, Hollywood nie ma takich z dupy wymagań więc tam praktycznie wszystko szło kamerami ARRI bo przyzwyczajenie i bardzo ładny obrazek pomimo braku 8k (co za przypadek ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@Artrix: Netflix z dupy ma wymagania, ale jak wyszła LF, a szczególnie potem Mini LF to już mało kto dla Netflixa cokolwiek innego wymienia. A teraz to w ogóle wyszła Alexa 35 która oferuje S35 4K (bo LF to już średni format filmowy) to jestem zdania, że rynek pozostanie zdominowany przez Arri. No i ostatnio też dużo na Venice się kręci, jak zresztą widać na zamieszczonym obrazku.
  • Odpowiedz
@kai-humai: Bardzo fajny sprzęt. Niedawno w robocie zainwestowałem w BlackMagica 6k pro. Musiałem w niego wrzucić potem 3 razy tyle żeby doprowadzić do używalności (i będę musiał wrzucić jeszcze 5k, żeby było wygodnie), ale sprawuje się bardzo fajnie.
  • Odpowiedz