Wpis z mikrobloga

dawno nie było wpisu z cyklu "filmowy grip", dlatego tutaj kolejna fotografia z małym info co jest co.
jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego co na zdjęciu, to śmiało, postaram się odpowiedzieć.

a więc po kolei:

1. teradek - urządzenie do transmisji obrazu z kamery do monitorów, a także do transmisji dla ostrzyciela (ostrzyciel może zdalnie ostrzyć obraz bez dotykania obiektywu)

2. monitor dla operatora (najcześciej jednak patrzy na niego DOP lub reżyser - taki delikatny podgląd)

3. urządzenie, które mierzy odległość od kamery (dla ostrzyciela)

4. obiektyw (tutaj tzw zoom)

5. mattebox - nakładka pod filtry do obiektywów

6. głowica olejowa (najczęściej stosowana głowica na planach filmowych)

7. slider - ten tutaj to mega gówno, ale co zrobić, na takim trzeba pracować

8. statyw (tu tzw tall legs). są też mniejsze, zwane popularnie baby legs albo short sticks)

9. bateria (tutaj bateria na maks 2h). stosuje się także baterie tzw 'floor bat", które trzymają z 4-5h, ale w przypadku ujęć gdzie szybko przenosi się kamerę, często tylko taką małą się nakłada

chyba tyl!

#film
#filmujemy
#filmowygrip
Pobierz kai-humai - dawno nie było wpisu z cyklu "filmowy grip", dlatego tutaj kolejna fotogr...
źródło: comment_1659164134Zx8n7mEcnuBT433sPcLeRm.jpg
  • 59
@kai-humai @technic:: Hej, ktoś zadaje Ci pytanie, a ty jak Janusz odpowiadasz w stylu: komórką se nakręć. Napisz czemu taka kamera i jakie daje możliwości w porównaniu do zwykłego bezlusterkowaca. Granica pomiędzy profesjonalną kamerą, a sprzętem w stylu BM czy A7 się coraz bardziej zaciera i nie ma co się dziwić, że ktoś zadaje takie pytania. Jeżeli ktoś jest ciekaw czemu np. w kinematografi najpopularniejszą jest ARRI to tutaj polecam filmik.
sokal44 - @kai-humai @technic:: Hej, ktoś zadaje Ci pytanie, a ty jak Janusz odpowiad...
obraz zgrywany jest na karty pamięci


@kai-humai: a to nie tak że przy tego typu sprzętach obraz zgrywany jest na specjalny rejestrator z dyskiem w plikach nieskompresowanych żadnym kodekiem, które ważą dużo więcej i są łatwiejsze w montażu w porównaniu z tymi zapisanymi na kartach pamięci?
@greenbong: tytułu nie mogę zdradzić, bo miałbym #!$%@?. ale powiem tylko, że na serio nic wielkiego. produkcja dla BBC, a mieszkam i pracuje w Londynie. Londyn jest już praktycznie największym rynkiem filmowym na świecie (nie licząc bollywood), a liczy się to powierzchnią użytkową. amerykańskie hollywood nie ma tylu hal i pomieszczeń do kręcenia co londyn.
@kinlej: taaak ;P i zawsze "co filmujecie? nie potrzebujecie aktorów?"
@Beefy_Malibu_Doctor: obok statywy po
@Artrix: po prostu takiej klasy sprzęt daje ogromne możliwości w jakości obrazu.
do tego producenci typu netflix, amazon itp it... mają swoje warunki finansowania filmu... np dla netflixja obraz nie może być mniejszy niż 4K... dlatego wiele kamer nie daje takiego efektu i nie są w stanie udźwignąć tak wielkiego obrazu... my często kręcimy np 8K, i 240 k/sec... takie mini kamerki po prostu tego nie udźwigną.

arri jest w europie
@F309: haaa! czyli filmowiec z krwi i kości! tylko jedzenie! pozdro!
@pomaranczowyogorek: tego nie wiem. wiem natomiast, że oni mają swoje założenia co do konkretnej jakości materiału... 4K daje wiele kamer... niemniej wiesz... jak robisz reklamę, to wypożyczalnie sprzętu filmowego na długie roboty typu serial mają całe pakiety... więc produkcja woli wybrać coś, co ich wyjdzie taniej.
a taniej jest wbrew pozorom wypozyczyć droższą i większą kamerę.

do tego ważne