Wpis z mikrobloga

@claude_speed: tak w skrócie jak masz tę samą albo bardzo podobną treść na dwóch stronach (adresach url) to cannonical mówi Googlowi, który url to jest ten oryginalny i powinien się indeksować. W przeciwnym wypadku Google nie wie, którą stronę ma indeksować i obydwie konkurują między sobą w wyszukiwaniach.

Przykładowo możesz mieć stronę z www w urlu i bez.
@claude_speed: wyobraź sobie, że masz w sklepie kategorię produktów, a w nim 20 itemów, pod adresem sklep.pl/kategoria/produkt
Wyświetlasz 4 itemy na stronę. Jeśli user chce zobaczyć kolejne, musi kliknąć strzałkę, aby przejść dalej. Wtedy załóżmy dopiszemy do URLa parametr np ?page=2, a cały url sklep.pl/kategoria/produkt?page=2
Ale ta strona będzie miała taki sam opis kategorii, albo nie będzie miała go wcale.
I teraz adresem kanonicznym ma być sklep.pl/kategoria/produkt, żeby robot ignorował duplikaty