Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Atreyu: pytanie w jakim celu ta nauka. Uczyłem się w liceum z zamiarem tworzenia gier, więc wybrałem C++. Teraz pewnie zacząłbym C# żeby docelowo robić coś w Unity.

Ale gdybym chciał tak ogólnie się uczyć, to pewnie Kotlin. Bardzo dobre IDE od twórców. Język który bazuje na latach doświadczeń innych języków. Zwięzły, z bogatym zestawem funkcji. Operacje na stringach? Pewnie już jest taka jakiej potrzebuję. Będę chciał to sobie napiszę, ale
@Atreyu Przeczytałbym wcześniej książkę czysty kod. Świetnie podsumowuje złe praktyki ludzi którzy jeszcze nie mieli szansy pisać produkcyjnego kodu.
@Atreyu:

- Ogólnie na początek określilbym czego chce się nauczyć, w jakiej dziedzinie pracować i do tego dobrałbym technologię (pogrupowal względnie wdg potrzeb i wymagań na stanowisko)
- Dobralbym odpowiednią literaturę (jedna, dwie książki uzupełnione dokumentacją i stackoverflow)
- Równolegle do nauki teoretycznej coś próbowałbym pisać - Po opanowaniu języka zrobiłbym jakiś projekt dwa by mieć co pokazać na rekrutacji
- Przygotowalbym sobie bazę teoretyczną w postaci notatek by w razie
mając obecną wiedzę


@Atreyu: nie czaiłbym się przez całe lata nastoletnie, postawił się Mame że komputer da mi jeść i wszedł w pierwszą pracę jak dzik w żołędzie dzień po skończeniu 18tki. Ogarnąłbym też projektowanie PCB i FPGA na dobrym poziomie bo mi brakuje ale it's over dla chłopa na tym etapie. Reszta po staremu - konkurujesz ceną, budujesz portfolio, idziesz w klienta z zagranicy. Jak już masz skilla to rozważasz
@Atreyu: na pewno poszedłbym bardziej w embeeded, a dopiero znudzony embeeded - w "normalny" soft na x86 z takim bagażem doświadczeń. Niestety za czasów moich laborek stm32 jeszcze nie wyszły i męczyliśmy jakieś postarzałe naleśniki z 8086 na pokładzie, o których czas już wtedy zapomniał.

Zresztą, nawet jakby arduino czy stm32 wtedy wyszły, to zanim stały by się łatwo dostępne, zanim wyszło by tyle rozszerzeń i projektów... meh. Zazdroszczę dziś młodzikom
@Atreyu: od pythona i javy. Tak, żeby zrozumieć programowanie, a te języki na początek są najłatwiejsze. Dodatkowo w międzyczasie np gradle (system budowania do javy) i GIT.

Potem możesz próbować C/C++, do tego elektronika i mikrokontrolery. No i w webowe też próbować: HTML, CSS, JS, PHP itd.

No i przede wszystkim - własne projekty. Zacząć od czegoś prostego, np lista TODO i potem dawać dalej. A z rzeczy webowych jak się