Wpis z mikrobloga

Bo przecież wcale nie jest tak, że w ruchu wiele z tych systemów w samochodach wcale nie przestaje reagować na dotyk.


@MrGalosh: Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Jeśli w ogóle to to powodowałoby niebezpieczeństwo, bo 99% osób nie czyta instrukcji, nie rozumiałoby dlaczego nagle system przestał reagować i zaczęłoby się na tym skupiać zamiast na jeździe.

Wcale nie jest tak, że po to by móc z tych systemów korzystać
ale tak samo interfejsy dotykowe są gorsze od fizycznych


@JC97: pełna zgoda. Nigdy nie zrozumiem idei zastąpienia pokrętła/przycisku do klimy/głośności przez opcję w menu dotykowym (_ )

Tak sobie myślę, że nowe auto to w gazecie widziałeś.


@bidzej: kiedy ostatnio miałem gazetę w ręku to chyba nawet ekranów dotykowych jeszcze do samochodów nie montowano.
Nigdy nie zrozumiem idei zastąpienia pokrętła/przycisku do klimy/głośności przez opcję w menu dotykowym (_ )


@MrGalosh: To jest po prostu tańsze. Proces zaprojektowania i doprowadzenia do stanu produkcyjnego przycisków i pokręteł jest drogi i skomplikowany. Do tego w nowej generacji czy przy lifcie musisz wyrzucić wszystko do kosza, bo klient musi widzieć, że jest nowe. Tak samo w przypadku dużych koncernów jak VAG musisz zrobić kilka
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kuraku: no jak ma słuchawkę bluetooth to nie musi się zatrzymywać. Jak jest debilem co trzyma telefon przy uchu to najlepiej jakby się #!$%@? do rowu.
A przepraszać nie musisz bo sobie żartowałem xD
@bidzej: @JC97: w części aut macie blokowane część użyteczności (np. wymagających inputu z klawiatury), Android Auto (Carplay chyba też) ma feature, który włącza timer karencji, kiedy nie reaguje, jeśli aktywności w trakcie jazdy jest zbyt duża.
Poza tym umiejscowienie HMI infotainmentu jest zwykle takie, że kierowca ma pogląd na drogę.
Dodajcie do tego asystentów głosowych.

Pracowałem głównie nad modułami odpowiedzialnymi za integrację z telefonami oraz nawigacją (w ogóle zajebisty temat
tak tak, można na ekranie samochodu pisać w trakcie jazdy XDDD


@mali8_: oczywiście, że tak, żeby nie szukać np. po aktualnych modelach Audi, gdzie pisze się po ekranie, można było już np. w Insigni A, chociaż za pośrednictwem gładzika.
@JC97: nowa mazda 6 ma takie coś, ekran dotykowy działa tylko na postoju. Podczas jazdy do obsługi służy pokrętło na konsoli. Jak odbieraliśmy taką z salonu, to faktycznie musiałem instrukcję czytać, bo myślałem, że coś jest #!$%@? xD Ekran działał na światłach, ale po ruszeniu już nie.
@kuraku po #!$%@? wszyscy mają wiedzieć o czym rozmawiam. #!$%@? ten system głośnomówiący tak, że nie masz w ogóle prywatności jak jedziesz gdzieś po mieście czy staniesz na parkingu
Może mi ktoś powiedzieć co ludzie w ogóle klikają w czasie jazdy? Ja odpalam sobie klimę na 21 stopni, ustawiam radio jakie chce i nic już nie klikam bo co miałbym klikać? Ewentualne odbieranie telefonu np. no to przyciskami z kierownicy. To samo zmiana utworu, zmiana stacji radiowej, zmiana głośności itp. - wszystko klikam z kierownicy bez patrzenia. Nawet temperaturę klimy, czy włączenie obiegu zamkniętego robię z kierownicy.