Wpis z mikrobloga

Jak sprawdzić czy nazwa jest wolna, dostępna, zastrzeżona?

Jeżeli zaczniesz się interesować zastrzeżeniem nazwy i logo firmy to szybko zaczną cię gonić reklamy. Firmy rejestrujące znaki towarowe będą w nich krzyczeć, że zrobią dla Ciebie darmową weryfikację nazwy firmy. I tutaj możesz mieć dysonans poznawczy, bo każdy rzecznik patentowe za taką usługę będzie oczekiwał wynagrodzenia. Tylko czy to faktycznie usługa na takim samym poziomie? A może darmowe badanie jest robione na identyczność?

ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=0BNFGfCjuZw

Musisz mieć świadomość tego, że wchodząc w nazwę kolizyjnie podobną do cudzego znaku towarowego złamiesz prawo. Konkurent może Cię wtedy pozwać. To z kolei oznacza, że wpadniesz w wieloletnie spory, które mogą kosztować nawet 30 tys. zł. Ludzie nie rozumieją, że naruszysz prawo nawet nazwą podobną a nie tylko identyczną. Nie ma też znaczenia czy swoją nazwę firmy zastrzeżesz bo Urząd Patentowy nie weryfikuje czy są znaki podobne.

Firmy, które tak agresywnie się reklamują powiedzą Ci czy twój znak towarowy da się jeszcze zastrzec. W praktyce da się zastrzec nawet znak towarowy SONY o ile prawnicy tej marki nie złożą sprzeciw. Rzecznik patentowy w swoim płatnym pogłębionym badaniu powie Ci czy twoja nazwa nie narusza prawa. A jeżeli są jakieś kolizje to poinstruuje Cię jak je obejść. Takiego badania, które zajmuje kilka godzin nikt nie zrobi za darmo. W tym kontekście zastanów się co za usługę oferuje firma, która reklamuje się, że wynik analizy przesyła w kilkadziesiąt minut od wysłania do nich zapytania. Odezwij się do mnie w tej sprawie na adres: mikolaj@kancelarialech.pl

#biznes #firma
  • 2