Wpis z mikrobloga

Cześć. Czołem!
W skrócie:
Pacjent: suzuki Sj413 gaźnik
Objawy: siorbie olej dość zdrowo, i chyba dość nagle

Otóż kupiony z 3miesiace temu, problemu raczej jako tako nie było albo nie zauważałem. Parę razy olej sprawdzałem i był. Ostatnio było już sucho, wiec wlałem litr 10w40, wyrównało do minimum więc pomyślałem że po wypłacie teraz zmienię na nowy to może nie będzie źle, ale problem w tym że minął ledwo tydzień i tego litra dolanego też już nie mam xD
Pobieranie oleju musiało chyba zacząć się dość nagle.
Z objawów dodatkowych : 1)to kiedyś zostawiał mi czarne plamy na trawniku po przegazówce ale myślałem że jest jakiś zdziatkowany mocno poprostu i obroty powyżej 2.5k zaczynają wydmuchiwać sądzę xD
2)nie wiem czy to związek ma z lpg niedawno założonym czy jak ale czasem strasznie kopci z wydechu, a czasem nie, a jak kopci to i tak po chwili jazdy przestaje
3) walki rozrządu elegancko #!$%@? nagarem widać przez wlew korka

Moja teoria na ratowanie sytuacji chociaż na jakiś czas :
PUKANKA !!!( ͡º ͜ʖ͡º)
Przy wymianie oleju teraz, może problem w zapieczonych pierścieniach skoro nagaru niemało?
Skoro i tak #!$%@? tyle oleju to albo zabije go do końca albo się mu poprawi. Dziś jak znajdę czas po robocie zmierzyć mu chce jeszcze stopien sprężania.

Jest jakaś opcja jeszcze? Czy tylko remont? Czy tylko złom? XD
#4x4 #mechanikasamochodowa #samurai #suzuki #offroad

ZDU ostatnio na grzybach byłem, polecam bo dużo rośnie XD
Pobierz niebenben - Cześć. Czołem! 
W skrócie: 
Pacjent: suzuki Sj413 gaźnik 
Objawy: siorbie...
źródło: comment_1664793091hd3viNpLDFCttOuYibC8NM.jpg
  • 30
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@niebenben: raz miałem tak w jednym aucie japońskim, nigdy nie brało oleju i nagle zaczął . Co się okazało - odma to był kanał w głowicy i bloki, zepsuła się uszczelka pod pokrywą zaworów która uszczelniała odmę i wlewał się tam olej. Po wymianie uszczelki silnik jak nowy chociaż auto miało ponad 20 lat. Jak sprawdzasz kompresja to zrób też próbę olejowa
@niebenben: co do remontu to słuchaj... znajdź jakąś katalogówkę gdzie masz wymiary nominalne, załatw średnicówkę i po kolei lecisz cylindry, korby, łoża na panewki wału, potem sufmiarką lecisz tłok czy nie jest jajowaty, wał i sprawdzasz czy nie czuć pod palcem głębokich rys. Jak wszystko pomierzysz to wg katalogówki kupujesz pierścienie, panewki itp co zajechane w nadwymiarze i ogień. Przy takim silniku nie trzeba się spuszczać z pierścieniami z vibranium dopasowanymi