Wpis z mikrobloga

Który z systemów RPG jest waszym zdaniem najłatwiejszy do ogarnięcia zarówno pod względem mechaniki, jak i struktury świata przedstawionego?
Chodzi o coś idealnego dla początkujących mistrzów gry i samych graczy, co nie wymaga ślęczenia godzinami nad podręcznikami i rozkminiania o co właściwie w tym wszystkim chodzi.
#grybezpradu #rpg #gryfabularne
HrabiaTruposz - Który z systemów RPG jest waszym zdaniem najłatwiejszy do ogarnięcia ...

źródło: comment_1666037069NQpn70NM611uvn3FSGY37l.jpg

Pobierz
  • 15
@jast: Wyprawa za Mur paradoksalnie przez swoją prostotę i lekkość może być ciężka do ogarnięcia jeśli chodzi np. o konstruowanie wyzwań i budowanie kampanii (tutaj Wyprawa w nieznane może nieco pomóc). No i rozdział o prowadzeniu na dziesięć stron nie ułatwia sprawy początkującego. Mam wrażenie, że bardziej "ustrukturyzowane" mogą być łatwiejsze do ogarnięcia, bo bardziej prowadzą za rękę nowego MG i graczy.
@HrabiaTruposz: Może Warhammer Fantasy 2ED? (wiem że już jest 4 edycja ale nie miałem okazji w nią grać więc wole nie rekomendować)

W WF2ED korzystasz praktycznie tylko k10 i k100, większość rzutów to rzuty procentowe wiec łatwo dla mistrza i graczy zrozumieć ich trudności w stosunku do statystyk graczy. Tworzenie postaci i levelowanie też jest banalnie proste.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@HrabiaTruposz: Z systemów nie będącymi OSRami, to powiedziałbym, że FATE albo Year Zero Engine, ew. 2d20. Ale to w sumie czyste mechaniki. Choć na Year Zero Engine powstało parę gier, które wykorzystują bardzo uproszczoną wersję, np. bez walki, jak w Tales from The Loop.
A FATE ma wersję Condensed i Accelerated, w których podręczniki zajmują 60 stron, więc czytania na jeden wieczór.
No, i podręczniki do FATE i Year Zero Engine
@HrabiaTruposz: A chcesz grać z walką czy bez walki? I w jakich klimatach? Bo jeśli z walką (zwłaszcza w dużych ilościach) i high fantasy, to jednak bym chciała wspomnieć dobre słowo o dedekach. One wcale nie są tak skomplikowane jak wyglądają na pierwszy rzut oka i jest masa pomocy do nich (gotowe scenariusze itp).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@HrabiaTruposz: "oko yrrhedesa" tylko dla początkujących. Grasz kościami z chińczyka lub monopoly. Zasady poznasz w 5 minut. W Magi i Miecz była nawet startowa przygoda. Znajdziesz na chomiku ( ͡ ͜ʖ ͡)
@HrabiaTruposz: Cthulhu Dark (nie mylić z Zewem Cthulhu). Zasad jest tu zaledwie garstka. Wspomniany przez kogoś wyżej FATE jest już bardziej skomplikowany, ale nadal ma tych zasad o wiele mniej od takiego dajmy na to D&D. I jest to po prostu bardzo fajny system. Polecam go z całego serduszka :3 Można podpiąć tę mechanikę do wielu różnych światów.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@HrabiaTruposz: mechanika wbrew pozorom czasem pomaga. No i sporo zależy od konwencji - możesz wziąć jakiegoś lekkiego OSRa i zamiast dungeon crawlu i zdobywania skarbów w zapomnianych grobowcach poprowadzić sesję o nastolatkach, ale wyjdzie to topornie

Od siebie polecam
1) Warhammer Fantasy 2 edycja - świetnie zredagowana książka, z przykładami rozgrywki, mechanika trochę ciężka, świat świetny, wystarczy jedna książka. Ja od tego zacząłem i doszliśmy do tego czym są RPG w