Wpis z mikrobloga

@Niechcesieobudzic:

1. Budy reklamujesz z tytułu rękojmi. Musisz to wyraźnie zaznaczyć przy reklamacji.

2. Jak żądanie wybierasz wymianę towaru na nowy.

3. Najlepiej gdy wybierzesz jako formę odpowiedzi na reklamację list przesłany pocztą.

4. Koniecznie zabierz ze sobą potwierdzenie reklamacji.

I takie masz możliwości rozwoju sprawy :

- A - sprzedawca uznaje reklamację ale zmienia twoje żądanie na naprawę. Ma do tego prawo. Przy drugiej reklamacji odstąpisz od umowy.
- B
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Niechcesieobudzic: może to być skora, a to co się stało na Twoim bucie jest efektem złego przygotowania skóry do malowania i nie ma nic wspólnego z konserwacją czy złym użytkowaniem.
tylko rękojmia! Nie baw się w reklamacje, nie bądź głupi.

ty oddaj na rekojmie jak nie minal tok a nie na reklamacje. To je duza roznica


@rzaden_problem: @Wszywek: Matko boska, co za bzdury powtarzacie. Jak się wam produkt popsuł, to go reklamujecie! Reklamację można złożyć z dwóch tytułów:
- z tytułu rękojmi (to wynika z ustawy);
- z tytułu gwarancji (jeśli producent lub sprzedawca ją udziela).

Zatem można zgłosić reklamację
@PLC_00: Czy przy reklamacji z tytułu rękojmi w drugim roku, ma się gorsze warunki od reklamacji z tyt. gwarancji? Podobno przy reklamacji, przy pierwszym roku należy zawsze powoływać się na rękojmię, natomiast przy drugim na gwarancję.
@Merkowsky: Rękojmia zawsze ma lepsze warunki niż gwarancja bo reguluje ją ustawa a w gwarancji producent może napisać sobie co mu pasuje . Produkt reklamowany na gwarancji może być milion razy naprawiany a przy rękojmi raz. ( o ile wada jest istotna).

W drugim roku rękojmi zmienia się to że to na kupującym jest ciężar udowodnienia usterki a nie jak w pierwszym gdzie jest domniemanie jej istnienia od nowości.