Wpis z mikrobloga

Akurat gdy szedłem deptakiem zatrzymał się przy mnie ten samochód; właściciel szybko wyskoczył do piekarni po porannego kruasanta, a ja nie chciałem natarczywie robić zdjęć smartfonem, wolę dyskretnie. Wyszedłem więc szybko na środek jezdni udając, że robię zdjęcie budynkowi. Pierwszy i jak na razie ostatni raz widziałem luxury crossovera suva coupe cabrio i nie chciałem zaprzepaścić szansy wzbogacenia swojego zbioru samochodów, a ten oto przypadek jest niezmiernie rzadki. Zdanie o suvach mam wyrobione, ugruntowane i już raczej niezmienialne, niemniej jednak każde dziwadło mnie cieszy, bo urozmaica coraz bardziej jednorodne ulice.

Evoque pierwszej generacji produkowany był w latach 2011-2018, a kabriolet tylko w 2017 i 2018. Kabriolet oparty był na wersji trzydrzwiowej, tzw. coupe (sic!). Jakoś w połowie okresu produkcyjnego wersję trzydrzwiową wycofano ze sprzedaży i pozostawiono jedynie 5d, jednak kabrio oparto właśnie na 3d. Sztywność jest utrzymywana przez przednią szybę, która w nowoczesnych autach odpowiada w dużej mierze za utrzymanie konstrukcji. W Internecie przeczytałem, że wyprodukowano 90 tys. sztuk, czyli całkiem sporo.

Jeszcze w listopadzie oraz już w marcu można jeździć z otwartym dachem, toteż potencjalnych użytkowników kabrioletów w naszej strefie klimatycznej powinno przybywać. Skoro nadwozia CC w segmencie B zniknęły z rynku, być może w przyszłości będzie więcej crossoverów kabrio?

#rzetelnafura - ciekawe autka

#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #rangerover
DerMirker - Akurat gdy szedłem deptakiem zatrzymał się przy mnie ten samochód; właści...

źródło: comment_1667541608pnzTcVTlnNeNsqsCJj7wVl.jpg

Pobierz
  • 52
@void1984:

Generalnie prawda, ale kabriolet nie daje większej przyjemności.

A jechałeś kiedyś takowym? Oczywiście, że daje większą przyjemność z jazdy. Nawet zwykły Golf w cabrio daje fun.

Raczej upierdliwość cieknącego miękkiego dachu.

W dobrze utrzymanym aucie nic nie cieknie, z resztą istnieją też wersje CC z twardym jak ktoś miękkiego nie lubi. Takich aut też sprzedaje się i produkuje coraz mniej.

Tutaj się wtrącą - teraz są szybkie. Kilkadziesiąt lat temu
A jechałeś kiedyś takowym? Oczywiście, że daje większą przyjemność z jazdy. Nawet zwykły Golf w cabrio daje fun.


@Zgrywajac_twardziela: Tak, choć mieliśmy miękki dach i on dawał dziwne efekty dźwiękowe. Właściciel wolałby twardy. Jak to w Polsce - mżyło.
Kwestia gustu - jako motocyklista potrafię uwierzyć że ktoś mógłby chcieć zrezygnować z dachu.

Ale te auta nie dają poczucia prędkości jak starsze auta, i raczej nikt nie kupuje ich dlatego, że
@void1984:

Tak, choć mieliśmy miękki dach i on dawał dziwne efekty dźwiękowe.

Jakie dziwne efekty?

Właściciel wolałby twardy. Jak to w Polsce - mżyło.

Właściciel?

Kwestia gustu - jako motocyklista potrafię uwierzyć że ktoś mógłby chcieć zrezygnować z dachu.

Wiadomo, nie dla każdego jest cabrio, tak jak i motocykl.

Odczucia i prowadzenie to nowa jakość. Biorąc te same zakręty dużym fiatem, a paroletnią Hondą Civic odczucia są kolosalnie inne.

No ale