Aktywne Wpisy
Runaway28 +11
#przegryw wiem że to niepopularne na tagu jednak szkoda mi różowego paska na swój sposóbm mianowicie piszę o Lunie co odpadła już z eurowizji. Mimo tego że jest femoidem naczytałem się masę negatywnych komentarzy na temat jej wygladu. Nawet w jej wypadku byciem różową nie chroni jej przed ostracyzmem społecznym, nie licząć spermiarzy co by roochali co kolwiek co ma otwór między nogami. Ciekawe co to by było gdyby była chuopem...( ͡
Nord-Aviation 1500 Griffon
Eksperymentalny samolot z napędem strumieniowym - ramjet - rodzaj silnika odrzutowego wykorzystujący własny ruch postępowy do wytwarzania ciągu – potrzebuje asysty innego napędu do osiągniecią odpowiedniej prędkości do pracy. Projekt w całości fundowany przez rząd francuski w celu wykonania badań dla skrzydeł samolotowych z dodatnim skosem oraz w układzie delta. 24 sierpnia 1953 zamówiono dwa prototypy. Pomimo założenia, że miały to być lekkie myśliwce przechwytujące, nie planowano jakiegokolwiek wyposażnia wojskowego, mając służyć jedynie do celów naukowych. W całym przedsięwzięciu najbardziej nowatorskie było zastosowanie podwójnego napędu turbojet/ramjet. Jako, że ramjet nie jest w stanie wytwarzać ciągu stojąc w miejscu, silnik turboodrzutowy rozpędzał płatowiec do ok. 1000km/h po czym ramjet mógł rozpocząc pracę. Griffon I poraz pierwszy wzbił się w powietrze 20 września 1955r. Początkowo wyposażony jedynie w silnik turboodrzutowy, osiągnął prędkość maksymalną wynoszącą Mach 1,3. Kolejna wersja – Griffon II – posiadająca już podwójny napęd została oblatana 23 stycznia 1957r. osiągając ostatecznie prędkość Mach 2,19. Cały program testowy wykazał szereg trudności technicznych jak przegrzewanie się powierzchni płatowca, które była wykonane z duraluminium oraz częstych awarii dyszy wylotowej związanych z temperaturami generowanymi przez ramjet. Skupiono się również na próbach kontroli silnika strumieniowego zmieniając stosunek paliwa i powietrza trafiający do systemu. Według pilotów charakterystyka lotu płatowca była doskonała, ramjet mógł być włączany w bardzo szerokim zakresie prędkości, był niewrażliwy na zmiany kąta natarcia oraz potrafił utrzymywać przyspieszenie w trakcie wykonywania skrętów. Program zakończono w 1961 roku.
Podstawowe dane techniczne (Nord 1500-2 Griffon II)
Załoga: 1
Długość: 14.54m
Rozpiętość skrzydeł: 8.1m
Wysokość: 5.0m
Powierzchnia nośna: 32m^2
MTOW: 6745kg
Napęd: 1x SNECMA Atar 101E-3 34.3kn (3498kg) ciągu – silnik turboodrzutowy
1x Nord Stato-Réacteur 67.8 kN (6914kg) ciągu – silnik strumieniowy
Vmax: Mach 2.19
Prędkość wznoszenia: 86.67m/s
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania #francja
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
@MajsterZeStoczni: coś jak w SR-71 Blackbird
rzad chyba zostal oszukany z tym skosem
@peszmerd: obrzydliwe.
@CentrykT800: Znacznie wcześniej X-29
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grumman_X-29
@MajsterZeStoczni: Przy okazji warto dodać, że czytając artykuł o 2 napędach tego samolotu można docenić geniusz silnika napędzającego SR-71.