Wpis z mikrobloga

Ciekawostka, wiele osób myśli, że jak jest wielki klocek na wielkiej tarczy hamulcowej to lepiej hamuje bo mocniej naciska i oni to czują, a to nieprawda. Chodzi o to, że im większa tarcza z klockiem tym więcej jest w stanie zmagazynować ciepła i dłużej wytrzyma zanim zmniejszy się skuteczność z przegrzania
#motoryzacja
Kroledyp - Ciekawostka, wiele osób myśli, że jak jest wielki klocek na wielkiej tarcz...

źródło: comment_16710558431NZwZkqzqUEjPkN5I175yb.jpg

Pobierz
  • 32
@Kroledyp: @WybuchowyCzajnik: @Kroledyp: @francoisinho: Ostatnio sam się zastanawiałem nad ta kwestią. Ogólnie wygląda to tak:

1.Większa tarcza to większa dźwignia i większa siła hamowania
2.Większy tłoczek/więcej tłoczków pozwala na zwiększenie siły zaciskowej
3.Większa tarcza i klocek to większa pojemność cieplna czyli późniejsze powstawanie fadingu.
4.Pojedyńczy tłoczek jest podatny na nierówne zużycie okładzin ze względu na zasyfione prowadnice pływającego zacisku
5.Pojedyńczy tłoczek daje punktowy docisk i przez to klocek
@Kroledyp: Jak masz większą powierzchnię tarcia to i masz większe tarcie. większa tarcza będzie nagrzewać się tak samo jak mniejsza, bo podczas hamowania wytwarza więcej ilości ciepła z powodu większego tarcia.

Hamujesz też zimnymi tarczami, jak tylko ruszysz zimnym autem. I większa tarcza będzie hamować lepiej niż mniejsza, a nie ma mowy aby po pierwszym lekkim hamowaniu tarcza zrobiła gorąca, że dobiła do swojej pojemności cieplnej, tylko będzie letnia lub dalej
@r5678: a z ciekawości, czy siła docisku klocków (większych) na tarczy (większej) nie jest mniejsza od tej która jest na mniejszej tarczy z mniejszymi klockami ? Tak głośno myślę, że może faktycznie być tak, że większe tarcze mają mniejszy docisk, ale na większej powierzchni, co finalnie daje ten sam rezultat w skuteczności hamowania, ale tarcza wolniej będzie się nagrzewała z tytułu mniejszego nacisku (takiego samego, ale na większej powierzchni).
Przecież chodzi głównie o tarcie jak już zostało napisane wyzej. Pojemność cieplna ma znaczenie przy większej ilości powtarzanych hamowań. Przegrane nie pozwolą hamować skutecznie a w większych/grubszych masz więcej tej pojemności wiec możesz więcej razy wykonać powtarzalne hamowania.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@WybuchowyCzajnik: @francoisinho: @cwlmod: @r5678:

Jak masz większą powierzchnię tarcia to i masz większe tarcie
to chyba najwieksza glupota z waszych komentarzy

sila tarcia nie zalezy od powierzchni klocka. co wiecej nie zalezy tez od masy pojazdu.
wiekszy zestaw hamulcowy ma lepsza pojemność i mozliwosc rozpraszania ciepla - co pozwala na dluzsze i czestsze hamowania. to jedyny efekt wymiany brake kitu.

wieksza tarcza daje wiekszy moment hamowania a nie