Sprzedawanie jako subskrypcji funkcji auta, które nie wymagają podtrzymania żadnej infrastruktury ani rozwoju jest trochę creepy. Szwab musi tam nieźle chichotać jak widzi takie rzeczy
A w przypadku czasu nieokreślonego jeszcze ta adnotacja, którą można interpretować praktycznie w dowolny sposób.
@F2f9TkqT5b: Lokalnie. Po interfejsie diagnostycznym wrzuca konfigurację (wrzuca ją zdalnie ale nic nie pobiera dodatkowo). Jeśli masz klucze i wiedzę co na jakich bitach jest zapisane to możesz zmienić wszystko co chcesz.
że nie będzie to tak łatwe jak jeszcze 5 lat temu i wcześniej.
@majk_emigrant: Będzie bardziej toporne. Elektryk oleje CAN i podłączy bezpośrednio. Jeśli przycisk nie będzie fizyczny tylko na ekranie, to będzie trzeba jeszcze dodać takowy itd.
@majk_emigrant gdyby w salonie sprzedawca zaczął mówić mi o subskrypcji na podgrzewane fotele albo na jakąkolwiek funkcje w samochodzie to odwrócilbym się na pięcie do wyjścia dziękując za poświęcony czas.
@majk_emigrant: Przecież to jest czyste #!$%@?ństwo i klęska wizerunkowa. Może wprowadzą też płatną subskrypcje na klimatyzację w lato albo w ogóle na przepływ powietrza.
@majk_emigrant: Dla polaków na +, bo pewnie taki samochód będzie w full opcji domyślnie (ujednolicenie produkcji), więc za 10-15 lat jak już to ściągniemy do kraju to będzie się raczej dało zcrackować ( ͡°͜ʖ͡°)
Tak jak teraz jest np z funkcjami radia (mirror link itd)
@ShineLow śmiecia to mało powiedziane, wyobraź sobie rozmowę przy kupnie auta. I pytanie potencjalnego klienta "ale proszę pana to wszystko fizycznie jest w aucie, to za co ja mam płacić? Jak się zepsuje to za darmo wymieniacie? Czy jak to działa?". Jaka musiała by być odpowiedź żeby nawet ziemniak z ujemnym IQ nie poczuł się po prostu #!$%@?? XD
@majk_emigrant gdyby w salonie sprzedawca zaczął mówić mi o subskrypcji na podgrzewane fotele albo na jakąkolwiek funkcje w samochodzie to odwrócilbym się na pięcie do wyjścia dziękując za poświęcony czas.
@ZnajomyTwojejZony: to niestety zostają ci tylko passaty b5, bo płatne subskrypcje posiadają marki nawet takie jak Kia xD I to od lat, bo utrzymanie kart SIM które umożliwiają zdalne sterowanie pojazdem i podgląd live traffic kosztują.
I to od lat, bo utrzymanie kart SIM które umożliwiają zdalne sterowanie pojazdem i podgląd live traffic kosztują.
@skarpetyodyna: ale nie widzisz różnicy między płaceniem w subskrypcji za coś, co faktycznie wymaga ciągłych nakładów ze strony producenta (utrzymanie serwerów itp.), a za coś, co w samochodzie fizycznie jest i nie wymaga żadnej zewnętrznej ingerencji? I co to za argument "nawet takie marki, jak Kia"? Jeżdżę Hondą i na razie nie zapowiada
ale nie widzisz różnicy między płaceniem w subskrypcji za coś, co faktycznie wymaga ciągłych nakładów ze strony producenta (utrzymanie serwerów itp.), a za coś, co w samochodzie fizycznie jest i nie wymaga żadnej zewnętrznej ingerencji?
Widocznie to opcja dla osób ktore potrafią liczyć. Skoro eksploatuje w leasingu samochód 3 lata, a grzanie potrzebuje
@Majku_: @skarpetyodyna: dlatego podkreśliłem, że chodzi o subskrypcję czegoś, co nie wymaga ciągłych nakładów na utrzymanie/rozwój ze strony producenta. Subskrypcja nawigacji czy informacji o korkach/zdarzeniach jest ok.
@skarpetyodyna no tak, to chyba w takiej marce, jak audi, gdzie dosłownie wszystko musisz sobie samodzielnie dokładać i dopłacać. Marki azjatyckie są bardziej przyjazne pod tym względem - masz kilka pakietów wyposażeniowych i tyle, nie musisz kalkulować, czy kierunkowskazy będą przydatne, czy nie, po prostu je masz.
A w przypadku czasu nieokreślonego jeszcze ta adnotacja, którą można interpretować praktycznie w dowolny sposób.
#motoryzacja #samochody #bmw #nwo
@F2f9TkqT5b: CyberSecurity rozwija się bardzo szybko. Obawiam się, że nie będzie to tak łatwe jak jeszcze 5 lat temu i wcześniej.
@majk_emigrant: Będzie bardziej toporne. Elektryk oleje CAN i podłączy bezpośrednio. Jeśli przycisk nie będzie fizyczny tylko na ekranie, to będzie trzeba jeszcze dodać takowy itd.
Jak można robić z klienta takiego śmiecia xdd
Tak jak teraz jest np z funkcjami radia (mirror link itd)
@ZnajomyTwojejZony: to niestety zostają ci tylko passaty b5, bo płatne subskrypcje posiadają marki nawet takie jak Kia xD I to od lat, bo utrzymanie kart SIM które umożliwiają zdalne sterowanie pojazdem i podgląd live traffic kosztują.
@skarpetyodyna: ale nie widzisz różnicy między płaceniem w subskrypcji za coś, co faktycznie wymaga ciągłych nakładów ze strony producenta (utrzymanie serwerów itp.), a za coś, co w samochodzie fizycznie jest i nie wymaga żadnej zewnętrznej ingerencji?
I co to za argument "nawet takie marki, jak Kia"? Jeżdżę Hondą i na razie nie zapowiada
@Majku_: taki, że to nie kwestia marek premium.
Widocznie to opcja dla osób ktore potrafią liczyć. Skoro eksploatuje w leasingu samochód 3 lata, a grzanie potrzebuje