Wpis z mikrobloga

Ma ktoś pomysł - gdzie jak uderzyć w temacie #aliexpress - mam pozornie prosty problem z ich przesyłką (przesyłkami - całe mnóstwo różnych zamówień wrzucili do combined delivery jednego) - NIE DOSTAŁEM KODU ODBIORU DO ICH PACZKOMATU.
Pozornie banalne.
Nie raz odbierałem z ich czerwonego paczkomatu - kod zawsze przychodził...
Teraz - nie ma kodu. Jest info że paczka czeka, ale nigdzie nie ma kodu odbioru.

1. Pierwsze co mi przychodzi do głowy -na urządzeniu jest infolinia podana 22 122 12 18 - swiatprzesylek.pl - ale możecie zadzwonić - nic tam nie ma, poza automatem (wybór języka > temat rozmowy "przesyłki aliexpres" > obojętnie czy wybierzemy "rejestrowane" czy "nierejestrowane" - to dowiemy się, że oni są tylko dostarczycielami przesyłki do urządzenia, właścicielem urządzenia jest aliexpress i tam proszę składać wszelkie reklamacje.

2. Ponieważ przesylka ma tracking i obsługę (i na urzadzeniu jest też ich logo) to wchodzę na stronkę cAiNiao - owszem tracking tak, oni przesyłkę obsługują, ale:

Out for deliveryArrived at pick-up point. Package available for collection..To securely check self-pickup info, please log in to your AliExpress account


3. NO KURDE przecież od początku loguje się do tego konta - i nie ma w apce (ani w SMS, bo przy wcześniejszych paczkach też SMS przychodził) kodu odbioru. Jest tracking, jest info że "avalible for collection" i nic więcej. Ani QR-codu ani 6cyfrowego kodu.

4. Przejście przez EVA auto-chat-bota do żywego chat-operatora w aliexpress-help to katorga. Ale nawet jak się uda - to rozmowa z debilami. Nawet jak się trafi dobrze - to jest operator po polsku (nie wiem, może nawet z polski) - ale można 10x tłumaczyć a i tak nie rozumieją o co chodzi (albo udają).
Jedyne rady, jakie tam dostałem:

paczka dotarła do pańskiego miasta, proszę udać się na lokalną pocztę w celu odebrania

(i tłumacz im 10x że paczka nie idzie pocztą, jest przekierowana do self-pickup itd i tylko kodu brakuje...)

proszę skontaktować się z "swiat przesylek"

(tłumaczenie że odsyłają do aliexpress, że tylko automat na infolinii - nie działa, ale i tak proszę się skontaktować....)

proszę zrobić "dispute" to odzyska pan pieniądze

(bez sensu tłumaczenie im, że nie chcę odsyskiwać pieniędzy, tylko odebrać przesyłkę, która siedzi wewnątrz maszyny, pod którą stoję, tylko kodu brak... jakbym tłumaczył kotu fizykę kwantową)

5. No dobra - radza zrobić dispute to robię te dispute. Opisuję jak mogę prosto i 3 razy:

Package is inside YOUR self-collect-vending-machine (package was redirected from post office to this self-pickup-point) - but I do not get 6digit code for collection. I contacted with local company (swiat-przesylek) which deliver packages to this machine - they not provide any help with AliExpress packages or codes for collection, this is not they machine. All I need is 6digit collection code. This is mandatory to collect package. Something is broken in AliExpress/cainao system and I don't get sms with this code, and code is not shown in app. Machine is branded by AliExpress, no one else will help me without this code!

I co?
Krótka odpowiedź bez odpowiedzi:

AliExpress's solution:

No Refund


#gorzkiezale #aliexpress #chinskiecuda #paczkomaty
hrumque - Ma ktoś pomysł - gdzie jak uderzyć w temacie #aliexpress - mam pozornie pro...

źródło: comment_1650996676Hu9StQlijxOkj2h9nx2Doy

Pobierz
  • 12
@COVID-21: gurwa, no, w kolejnym dispute mi aliexpress odpisał:

The tracking information shows that the package has arrived at your local post office and waited for your collection. We warmly suggest that you can contact the shipping company Customer Care Center and you will get this package as soon as possible.


No pisać z chińczykami dispute, to jak grać w szachy z gołębiem...
No pisać z chińczykami dispute, to jak grać w szachy z gołębiem...


@hrumque: no ale to ty zdecydowałeś że chcesz coś kupić z aliexpress to miej teraz pretensje do siebie.
@hrumque ostatnie przesyłki nierejestrowane dotarły do oddziału Świata Przesyłek w połowie października, a nawet w połowie listopada. I wiesz co? Wszystko wcięło co nie zdążyło dojść do odbiorców do połowy listopada, bo później już w ogóle nie dochodziło. Teraz zabrali się za kradnięcie przesyłek automatowych dopóki się nie zlikwidowali.
@adammarek2 a skąd takie wiadomości, gdzie co i jak, jak można to potwierdzić by to 8nfo w jakiś sposób AliExpress udowodnić - bo odbijają piłeczkę, przedłużają, odrzucają dispute "bo przecież dostarczone i proszę się skontaktować z lokalnym przewoźnikiem" itd
@hrumque wcześniej aż tak źle nie było, żeby oni unikali odpowiedzialności za przesyłki automatowe, a teraz to już wszystko mają w nosie i coraz więcej dyskusji na ten temat jest.
@adammarek2: nie wiem już jak z aliexpress gadać, wszystkie dispute mi pozamykali, jako odrzucone, bo mogłem przecież odebrać, wystarczyło się skontaktować z "local post office" ... Zrobiłem reklamację - 5 dni mineło i nic, zero odpowiedzi, dispute nadal zamknięte.
Jedyne co potrafią odpisywać, to:

AliExpress's solution:

no Refund
@hrumque jak płaciłeś kartą to możesz chargeback w banku załatwiać.


@adammarek2: revolut. Co gorsze (dla mnie i formalności) - to wtedy płaciłem za N zamówień na raz (w sensie - miałem w koszyku od iluś sprzedawców towary), i część z nich przyszła normalnie już dawno i bez problemu, więc nie da się zrobić chargeback na całą transakcję-płatność. Chyba ze to nie problem?