Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuje rowerowej porady, bo jestem zielony.

Który rower wybrać:
1. ELOPS Single Speed 500
2. Triban RC100

Będzie to mój pierwszy rower od X lat, zastosowanie to:
1) Codzienny dojazd do pracy 5 km, płaski teren
2) Weekendowe wycieczki dookoła miasta, bez jakiegoś mtb/gór

Co istotne rower musi byc w miare lekki, bo nie mam windy i codziennie bede musiał go wnosić na 3 piętro.

Wiem, że w tych pieniądzach nie ma cudów, ale ja cudów nie oczekuje, potrzebuje prostego roweru za jak najmniejszy $$$.
Uzywka odpada, bo jestem zielony i pewnie kupiłbym złom.

#rower

Który rower?

  • Elops signle speed 500 27.6% (8)
  • Triban rc100 72.4% (21)

Oddanych głosów: 29

  • 12
@tofu2: triban ma przełożenia chociaż. Jakby to był sam dojazd do pracy to elops miodzio, bo prosty w utrzymaniu, ale jak chcesz się gdzieś wybrać to dobrze jest mieć te kilka biegów. Pytanie jak z barankiem się zaprzyjaźnisz, też wygodne, ale nie dla wszystkich
@tofu2: Chyba bym poszukał jeszcze czegoś innego.
Single speed - bardzo lekki, niska awaryjność, ale osobiście bardzo nie lubię rowerów bez przełożeń. Chociażby dlatego, że źle się nimi jeździ bardzom jak jest ślisko.

Triban RC100 to rower którego też bym nie polecał jakoś mocno, przerzutki w innym miejscu niż hamulce to bardzo denerwująca rzecz. Dodatkowo opony w nim warto wymienić na starcie, bo (przynajmniej te dodawane 2 lata temu) to było
@tofu2 też kupując rower na dojazdy do pracy prawie kupiłem tego single speeda z deca i fart, że się rozmyśliłem. Masz różne warunki, chociażby wiatr, gdzie jednak zmiana przełożeń się przydaje. W sumie oba te rowery to takie, które zaraz będziesz chciał zmienić/zmodyfikować, a w przypadku tego Tribana się to średnio opłaca.
@tofu2: wadę tego Elops jest brak jakichkolwiek przełożeń, podjazdy, zjazdy, albo sytuacja gdy wiatr będzie w twarz wiał (czyli zawsze) będą niezwykle trudne.