Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #renault #elektronika #elektryka
Cześć Mirki, pacjent to Renault Scenic 1 1.6 16v 2000r.
Problem jest taki, że podczas normalnej jazdy włączyłem lewy kierunkowskaz i tak już został (pali się cały czas), nawet jak zgasiłem auto to był zapalony.
Kierunkowskaz zgasł dopiero po wyjęciu akumulatora, ale pojawił się taki problem, że auto kręci, ale nie odpala.
Wycieraczki przednie i tylne nie działają, kierunkowskazy też nie, przednia szyba się nie otwiera i z pilota nie otworze i nie zamknę auta.
Miałem już wyjęty akumulator na około 1 godzinę ale po podłączeniu się nic nie zmienia. Plusowa klema przy styknięciu z akumulatorem nie iskrzy,
  • 9
@szajza: też tak sobie mówiłem jak trzeba było płacić kilka stówek za totalne pierdoły w Megane 2, ale stwierdziłem, że zostaję na razie przy nim ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dwa lata temu miałem tak, że kilka sekund po włączeniu silnika otwierał się elektrozaczep w bagażniku, za każdym razem musiałem wysiadać i zamykać. To samo działo się czasem jak włączyłem tylną wycieraczkę ( ͡° ͜ʖ ͡
@szajza: masz jakiś uniwersalny miernik/multimetr? Sprawdź najpierw napięcie na akumulatorze. Powinno być zdecydowanie powyżej 12V.

Plusowa klema przy styknięciu z akumulatorem nie iskrzy,


@szajza: to może być też problem z "masą" w aucie. Jeśli masz miernik to sprawdź rezystancję pomiędzy klemą minusową, a metalowym (nielakierowanym) elementem pojazdu np. jakaś niepordzewiała śruba na bloku silnika czy mocująca jakiś inny metalowy element do nadwozia pojazdu. Jeśli rezystancja będzie bardzo wysoka (rzędu kiloomów)
@strusmig napięcie na aku ponad 12V
Na minusie do nielakierowanego elementu pokazuje 0.
Cała noc aku był odłączony podłączyłem popołudniu i nic nie zmieniło