Wpis z mikrobloga

Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯

Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.

W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...

Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.

Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.

Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami ( ͡ ͜ʖ ͡)

Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia ()

#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Opposition_Fuhrer - Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(...

źródło: d4e348bbaaddb16fce7304081772f8fcf3c90fe9c21b63af9fc2c3dcb8d27a87-merged-merged

Pobierz
  • 164
@Opposition_Fuhrer: Pomijając całkowitą absurdalność tego typu największych ciężarówek przy obecnej technologii baterii, to z kabiną też się skompromitowałeś co ci wylistowano, ale podsumowując, bo nie wiem czy wszystko padło:
- cieżarówki w Europie (poza kilkoma przypadkami) są ujednolicone, mają ustawową maksymalną długość. Krótka kabina pozwala zwiększyć długość ładunku.
- krótka kabina pozwala również na lepszą widoczność co ma duże znaczenie przy gęstej, starej zabudowie miejskiej w Europie i wąskich drogach -
@PiotrFr:

kwestią długości zestawu przejmują się oni w znacznie mniejszym stopniu niż reszta Europy.

Czyli faktycznie miałeś rację co do Francji. Olewają przepisy. W innym europejskim kraju nie mógłbyś takich zestawów wykorzystywać, dlatego ich nie ma.
@Opposition_Fuhrer czy mówi Ci coś liczba 18,75? Jeśli nie, to podpowiem że to maksymalna długość pojazdu w metrach (licząc z przyczepą) w większości europejskich krajów. Dłuższe pojazdy kwalifikują się już jako transport ponadgabarytowy, skutkiem tego np. dwuprzegubowy trolejbus testowany przez Solarisa w Gdyni musiał jeździć oznakowany żółtymi kogutami, w asyście pilota.

Nie widzę przeszkód formalnych żeby Tesla sprzedawała ten ciągnik siodłowy w Europie, ale sukcesów im nie wróżę, zważywszy na to, że
@H_266: ich to nie interesuje. Mają silną potrzebę krzyczenia że to głupota. Nawet doszli do wniosku że Tesla nie będzie dopuszczona do ruchu w EU.

Wypopki powinni się zebrać i założyć konkurenta Tesli i zająć jej miejsce.
@epicentrum_chaosu: chyba sobie żartujesz że przy scianie o wysokości prawie 4 metrów i szerokości prawie 3 opór powietrza przy 90km/h nie ma znaczenia xD Pojedź sobie rowerem i wyprostuj sylwetkę gdy pedałujesz pod wiatr, to zobaczysz jak ci szybko nóżki spuchną xd
OP natomiast myli się co do tego, że musk to super mega inżynier, a Europejczycy nie umiejo w technologie. Prawda jest taka, że to w Europie wprowadzono tachografy, to
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.


@Opposition_Fuhrer wiesz co jeszcze ma lepszy współczynnik cx od Chirona? Opel Calibra xD
Gdybyś chociaż trochę zbadał temat to byś się nie kompromitował tymi danymi, nikt przy projektowaniu supercarów nie dąży do uzyskania niskiego
@Opposition_Fuhrer: ale żeś dowalił kompletnym brakiem znajomości rynku o którym się wypowiadasz. Ciężarówki w Europie mają płaskie przody dlatego że maksymalna długość zestawu nie może wynosić więcej niż 16,5m a naczepa ma 14m. Więc na ciężarówkę/konia zostaje ci 2,5m.
A teraz powiedz mi jakiej długości jest to cudo od elona Muska?
@Opposition_Fuhrer: Sporo osób ma racje w tym wątku. (Oczywiście nie pultający się op). Warto dodać że współczynnik oporu to w uproszczeniu siła oporu powietrza podzielona przez powierzchnię czołową. Na siłę oporu ma wpływ kształ opływanego profilu, ale również jego wielkość (patrz liczba Reynoldsa https://en.wikipedia.org/wiki/Reynolds_number). Generalnie łatwiej uzyskać laminarny przepływ - mniejsze opory - przy obiektach o większym wydłużeniu.

A i żeby nie było Musk jest jak dla mnie jednym z największych
@F1A2Z3A4: gdyś ty troszkę zbadał temat to byś wiedział że stara Tesla S jest samochodem dopuszczonym do ruchu z najniższym współczynnikiem aerodynamicznym jaki kiedykolwiek powstał. Żadne lambo, koenigseggi czy inne zondy nie mają niższego niż 0,208.

Choć nie wiem co to ma wspólnego z aerodynamiką ciezarowek. Bugatti po prostu użyli żeby pokazać że Ciężarówka ma niższy opór niż nawet ono... Nie wybrano najbardziej aerodynamicznego samochodu geniuszu.

()
Opposition_Fuhrer - @F1A2Z3A4: gdyś ty troszkę zbadał temat to byś wiedział że stara ...