Wpis z mikrobloga

@serek_heterogenizowany: co to znaczy że auto ma tracić Moc jest jest gorąco? Chyba jeżeli chodzi o gęstość powietrza ale to podejrzewam są marginalne wartości i bardziej dotyczy silników turbo. Ja nie zauważyłem w turbo dieslu aby gorzej jechało w upałach a zimie

Przegrzewanie się to zależy od sprawności układu chłodzenia oraz oleju. Każdy silnik jest projektowany na pracę w 100 stopniach i dazy do tego aby tyle utrzymać. Czy jest minus
@serek_heterogenizowany: Człowieku mam Saaba 9-5 2.0t benzyna, jak na zewnątrz jest 30 stopni to mój ma w dolocie 60 i ma tak wycofany zapłon że soft chyba ucina z 40% mocy. Fakt jest taki że geniusze ze Szwecji wsadziły intercoler za chłodnice klimatyzacji (). Mam też diesla, fakt taki że 1.6HDi 115HP, czuć lekko że ma ciężej w upał ale to nie jest to co w saabie.
Chyba jeżeli chodzi o gęstość powietrza ale to podejrzewam są marginalne wartości i bardziej dotyczy silników turbo


@r5678: Temat gęstości powietrza w zależności od temperatury dotyczy wszystkich silników, również wolnossących.
Jeśli chodzi o silniki turbo, to tam zazwyczaj jest intercooler i to jego działanie dodatkowo słabnie w dużym upale przez co różnica w mocy będzie jeszcze większa.
Chociaż tu jeszcze w najnowszych konstrukcjach może dojść wyrównanie tego elektronicznie.

Tak swoją drogą
fakt taki że 1.6HDi 115HP, czuć lekko że ma ciężej w upał ale to nie jest to co w saabie


@TrionicSe7en: diesel ma trochę większe możliwości żeby nadgonić brak powietrza ilością paliwa :)
Natomiast pytanie czy (i które) ECU z tego korzystają, no bo jakby to żeby za autem się dym pojawił (no chyba że FAP to wyłapuje).

Moc silnika benzynowego zależy w zasadzie wyłącznie od masowej ilości powietrza i tu