Aktywne Wpisy
Linnior88 +53
Jestem 27 letnia stara baba i poddaje się z szukaniem chłopaka , trzeba się przyzwyczaić do myśli że jednak pomysł z własną rodziną nie klapnąl
Koty już mam
Koty już mam
nicalibres +66
To jest według instagramowych bab, najpiękniejsza Polka xD #logikarozowychpaskow
Dlaczego jest tak mało silników z dwoma turbinami? Nie można do zwykłych jeździdełek wrzucać dwóch turbo w standardzie, jedno małe aby ciągnęło od 1000 czy coś, a potem drugie większe które dmucha wyżej.. Jakoś nawet nazywa się ten cykl że da się to połączyć i będzie działać jak trzeba, kiedyś oglądałem o tym jakiś materiał i było wytłumaczone jak to działa, i ten cały cykl pracy miał swoją nazwę, więc jaka jest przeszkoda? Czemu np VW z pierwszym 1.4 TSI poszedł w kompresor plus turbo (co kompletnie się im nie udało) zamiast zrobić 2x turbo.
Albo czemu w ogóle zrezygnowali z kompresorów.. były np polo g40. silnik 1.3 z kompresorem 115km, do setki zbierało się to w 8 sekund i mogło pojechać 200. Nawet dzisiaj to niezłe wyniki a to był 1986r
Czy wreszcie golf 2 g60. 1.8 210KM, 250niuta, 6 sekund do setki w roku 1990r.
Chodzi im tylko o cenę samochodu, że byłby za drogi czy o co chodzi? że nie ma silników bi turbo na potęge albo z kompresorem.
@r5678: w tych latach to w ogóle turbo w benzynie było ekstrawagancją,
bardzo mało aut miało takie silniki, tylko jakieś takie "sportowe" wersje,
w okolicy 2000 to 2.0 benzyniak bez turbo ze 130-140 KM to był samochód uchodzący za niedorzeczny, a o turbo do takiego silnika to się czytało w gazetach :D
Opel Astra Coupe taki pomarańczowy, 200 kuni z turbo, o paniee...
a jakby było mniejsze turbo dodatkowo, aby auto szło z samego dołu to problemu by nie było. Zmienna geo nie rozwiązuje problemu ale go trochę poprawia.
@SpalaczBenzyny W sumie to mówiłem ogólnie, bez znaczenia czy diesel czy benzyna ot po prostu o kompresorach to mi
Dmucha zawsze, przy tych 1800 już jest max moment w nowej benzynie.
Doładowanie przy jeszcze niższych obrotach wykańcza silniki
Bo to niepotrzebny stopień skomplikowania i biturbo sprawdza się głównie wtedy, kiedy chcesz z silnika wyciągnąć spore moce. Można oczywiście kombinować też z wyprostowaniem krzywej momentu i rozciągnięciem jej na szerszy zakres obrotów, ale przy turbo ze
z dieslami co innego, wtedy był szał właśnie na turbo diesle
trafić na ulicy na passata b5 z 1.8 turbo to jak wygrać z rakiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
VW to zawsze w lesie był. W latach 90. aut z turbo było sporo. Saab robił je hurtem, Volvo miało, Fiat, Peugeot, Citroen itp. Nie była to wcale jakaś wielka rzadkość. Sam miałem w tamtych latach Charade turbo, Volvo 940 turbo, a potem Fiata turbo. A po nich Skodę. Też turbo :)
@SpalaczBenzyny:
Indywidualny importer składaków w celach zarobkowych, nie mylić z pospolitym handlarzem ( ͡° ͜ʖ ͡°)