Wpis z mikrobloga

Długo już pracuję jako wsparcie techniczne dość dużego producenta sprzętu telekom, ale takich jaj dawno już nie trafiłem. Nieduży provider internetowy jadący na naszym sprzęcie, zgłaszający problem, zdiagnozowany wstępnie jako wynikający z różnic programowych między OLT a ONT, a ponieważ i tu i tu ten provider wciąż używa softu wręcz archaicznego, zalecenie z naszej strony: rekomendujemy upgrade do aktualnej wersji softu.
Stanowisko klienta:
- a bo on na reddicie znalazł dyskusję na temat naszego sprzętu, sprzed 5 lat i bardzo niepochlebną i tam pisali o takich samych problemach, które sobie sami rozwiązali: i tu sposób rozwiązania, który po zastosowaniu u nich najprawdopodobniej rozpieprzył by im całą sieć.
- nie, nie chcą robić aktualizacji softu, bo ten stary soft na innych obiektach u nich działa dobrze, a na reddicie pisali, że każdy nasz kolejny soft usuwa jeden problem a dokłada kilka następnych.
- a i tak, oni się pilnie domagają rozwiązania problemu, bo ich klienci mają ciągłe zakłócenia działających serwisów.

Po wczorajszych rozmowach czułem się jak lekarz po dyskusji z antyszczepionkową matką, co odrzuca każdą racjonalną poradę, bo ona na fejsie czytała i wie lepiej. JPRD...

#siecikomputerowe #opowiesciserwisowe #swiatlowody
  • 10
  • Odpowiedz
  • 3
@konfalkon: cały czas miałem to na końcu języka, niestety mamy z nimi umowę na wsparcie techniczne. Pewnie skończy się na eskalacji do poziomu managementu i nasz project manager będzie musiał przekonać ich, że wsparcie bez wypełniania podstawowych zaleceń tegoż wsparcia sprowadza się w sumie do tego, że możemy ewentualnie się zbiorowo pomodlić w intencji sprawniejszego działania ich sprzętu.
  • Odpowiedz
@Jarek_P: stara spiewka chociaz tak szczerze mowiac czy duze i male telekomy nie jada na starych wersjach ile sie da? kwestia oszczednosci, dostepnosci, stabilnosci, ewentualnie zrobia upgrade jesli maja wykupione wsparcie ale dana wersja softu jest juz end of life.
  • Odpowiedz