Wpis z mikrobloga

#mtg siemanko! jestem zupełnie zielony w temacie magica, ale chciałbym zacząć. Interesuje mnie super casualowa gra, czysto towarzysko, bez turniejów itd. Mam już chętnego partnera do nauki gry, który jest tak samo zielony jak ja. Powiedzcie mi proszę czy kupić teraz starter kit z 2022 roku (jest na amazon za 52 zł) czy czekać na ten starter z 2023 który wychodzi 8 września? A może nie kupować starterów, a zacząć od czegoś innego? Będę niezmiernie wdzięczny za odpowiedź i jakieś rady dla nowicjuszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 12
  • Odpowiedz
mysle ze na poczatek starter kit jest spoko, bez znaczenia czy jakis najnowszy czy starszy - do poznania zasad i obeznania sie z gra w zupelnosci wystarczy

osobiscie polecam format commander, zwlaszcza jak masz jakas grupke zanjomych chetnych pograc
co prawda na poczatek moze byc dosc skomplikowany, ale jak juz pozna sie i zrozumie talie to jest duzo zabawy
  • Odpowiedz
@Niechcemisie89: starter 2022 za 52 zł to super cena i dla nowych graczy jak najbardziej podpasuje. Nowszy będzie pewnie droższy i nie warto myślę na niego czekać. Podbijam polecajkę commandera, super format.
Rozwinę to o inny pomysł: Jak ogracie starter kita i poznacie zasady, znajdzcie w okolicy miejsce, gdzie ludzie grają w inne formaty: standard, pauper, modern, commander czy inne. Można się do takiej grupki zgłosić, że chce się spróbować -
  • Odpowiedz
zależy od kwoty wejściowej ale najlepsza opcja jak rozpocząć grę w Magica na papierze to starter deck -> później kupić z 8 jumpstart packów i każdy z was bierze po dwa, przetasowuje i nimi gra (najlepiej Jumpstart (2020) albo Jumpstart 2 (2022) i olewać setowe jumpstart paczki (mają tylko 5 wariantów i baaardzo duza szansa na powtorki co zawsze rodzi smutek) -> commander precony. Dzięki temu pozna się w sumie trzy główne
  • Odpowiedz