Wpis z mikrobloga

jakie kulki proteinowe, dumbbelsy, waftersy itp. polecacie? Jestem w tym kompletnie zielony, zawsze łowiłem tylko na naturalne przynęty. Naszło mnie bo wczoraj gadałem na gliniance z kolesiem który mówił że na kulki+PVA łowi tutaj kilka-kilkanaście karpi dziennie, nam na kuku i robaki brały tylko płocie (i trafił się jesiotr 60 cm, ale to chyba kompletny przypadek)
Spojrzałem w internecie i rozstrzał jest ogromny, niektóre kosztują kilkanaście zł/500g a inne 30 zł za słoiczek. Więc jakie rozmiary, smaki i marki są taką podstawą żeby spróbować?
Wiertło, szydełko, przypony z włosem, koszyki do metody mam, nigdy ich nie użyłem.
#wedkarstwo #karp #ryby
  • 13
  • Odpowiedz
@pan-bartolomeu-dias: Osmo Toxic to u mnie najskuteczniejsza przynęta, Top Wafters o zapachu kwasu masłowego od MatchPro też daje radę, ale to mniejsza przynęta, którą nawet ukleja 5cm może pobrać. Ja używam przyponów z bagnetem, hak rozmiar ~12 dobrze pasuje do tych przynęt
  • Odpowiedz
@pan-bartolomeu-dias: jakiekolwiek, na moich łowiskach w centralnej Polsce kulki to był hit kilka lat temu, teraz to ryby chyba się przyzwyczaiły do nich, albo nie ma ryb. Ja zamiast kulek używam wiśni, takich normalnych wiśni ze sklepu i powiem ci, że sam jestem zaskoczony, w tym roku byłem 4 razy na rybach i na wiśnie trafiły się dwa amury 70 cm.
  • Odpowiedz
@klefonafide a przypony sam robisz czy gotowe? widziałem że jak ludzie robią to używają masy złączek, rurek, gumek itp. Nie mogę po prostu zamocować grubszego przyponu na większym kretliku?
@Szakalio słyszałem o wiśniach i mirabelkach na klenie i amury, ale mi chodzi bardziej o karpie. Czyli mówisz że te wszystkie kulki to jeden pies, a gadka o aminokwasach, minerałach itp to bzdury?
Mogę użyć takich kulek ( https://allegro.pl/oferta/kulki-proteinowe-15mm-500g-wiadro-ananas-14013282014 ) zamiast jakichś markowych?
  • Odpowiedz