Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #cyberpunk2077 #amd #kartygraficzne
Wczoraj wyszły sterowniki AMD w wersji preview z opcją Fluid Motion Frames - przetestowałem dziś w Cyberpunku mam mieszane uczucia, ale mimo wszystko z przewagą na plus.

Moje ustawienia graficzne to detale high + ray tracing w podstawowej opcji (tylko 1 checkbox)
Dodam, że ostatnio dowiedziałem się również o "ukrytej" opcji SMT w ustawieniach gry CP, która rzekomo miała podbić staty, ale w moim przypadku obniża FPSy.

I teraz uwaga bo zdębiałem, mierzyłem te wyniki w nocnej scenie napakowanej kałużami i neonami:

Podstawowy setup:
4k: 61fps
4k FSRQ: 92fps
4k FSRZ: 108fps

Podstawowy + SMT:
4k: 56fps
4k FSRQ: 82fps
4k FSRZ: 92fps

Fluid motion frames ON:
4k: 105fps
4k FSRQ: 155fps
4k FSRZ: 180fps

Tylko, żeby nie było tak różowo z FMF - te fpsy są kompletnie niestabilne przy natwnym 4k mam 105fps tylko gdy idę prosto, jak zaczynam biedz, albo obracam się o 180 stopni to nagle dropuje do 55fps. Trochę nie rozumiem tego zjawiska, ale mimo wszystko pomijając te dziwne dropy FPS gra faktycznie jest o wiele płynniejsza mimo turbo ustawień.

Na konieczrobiłem test, gdzie miałem włączone ustawienia na maxa w tym ray tracing (pomijając path tracing xD)
I przy FSRQ mogłem grać przy 50-60fps co wcześniej było dla mnie nieosiągalne.

https://videocardz.com/newz/amd-fluid-motion-frames-now-available-in-12-games-with-adrenalin-preview-driver-only-for-radeon-rx-7000-series
  • 16
@Marcines: cyberpunk chyba też wspiera fsr 3? W każdym razie tak włączenie vsyncu mega poprawiło rezultaty. I trzeba renderować minimum 60fps na danych ustawieniach żeby to miało sens. Jak jest mniej to działa jeszcze gorzej niż bez.
@bonus: też wczoraj testowałem cyberpunk na tym sterowniku. Te 50-60 fps, o których piszesz na końcu, było dla mnie niegrywalne. Według AMD 60 to minimum do poprawnego działania afmf. Czyli najpierw przez ustawienia fsr dobijasz do tej wartości a dopiero później uruchamiasz generator klatek.
@Marcines: w tej wersji sterownika przy włączeniu afmf wyświetla się podpowiedź żeby vsync był wyłączony. Dziwne to, bo w oficjalnym jest odwrotnie. Zresztą i tak synchronizacja ani blokada fps nie działają gdy uruchamiam generator.
@poszlemnaobkolo: Właśnie doczytałem w innym artykule, że chodziło o wyłączenie ich tworu z panelu: "Radeon Enhanced Sync".
Natomiast VSYNC ma u mnie ogromną różnice. Pamietaj żeby jeszcze włączyć full-screen mode.
@bonus: Spoko, ja wiem o tym enhanced, że ma być wyłączony a zwykły vsync włączony. Tylko, że to dotyczy tych dwóch gier, w których jest pełna implementacja.
Nie chce mi się teraz kompa uruchamiać, zrobię to po pracy, ale jestem niemal pewien, że w wersji preview vsync ma być wyłączony. U mnie jest wyłączony z automatu, nawet jak masz włączony w grze i w panelu sterownika.
Co do Fullscreen, cyber mam
@poszlemnaobkolo: Tych gier z pełną implmentacją FSR3 nie korzystałem chociaż na logikę wydaje mi się, że te ustawienia freesync są tylko zależne z FMF.

Myślę, że to ma sens do gania z 60FPS+, przy 30FPS wygląda gorzej niż 30fps xD
Generalnie jedyna zaleta z tego taka, że spada input lag, jedyna realna zmiana w grze, to spada czas generowania klatek, w moim przypadku normalnie miałem jakieś 19ms, przy FMF spadło do
bonus - @poszlemnaobkolo: Tych gier z pełną implmentacją FSR3 nie korzystałem chociaż...
@bonus: No dokładnie. W sumie nawet nie śledziłem czym ma być fsr3 i afmf. Po prostu myślałem, że to będzie ratunek dla słabszych kart a wygląda na to, że to dodatkowe klatki dla tych z wyższej półki.
No trudno, ja i tak jestem low end gamer, więc tylko fullhd. Mi wystarczy, że Cyberpunk działa w ultra.
@poszlemnaobkolo: Moim osobistym zdaniem to technologia pod monitory 144hz, np. moj GPU nie jest w stanie wygenerować stabilnej liczby 144 klatek, ale dzieki FMF, mam wstawiane sztucznie klatki między faktyczne, dzięki czemu obraz jest o wiele bardziej płynny.

Ruszanie kamerą i płynność obraz jest rzeczywiście dużo lepsza.

Tutaj najbardziej interesujący fragment z ich dokładnego opisu technologii:

AMD FSR 3 Frame Generation is recommended to be used in situations where pre-interpolation, post-upscaling
@bonus: kozak.
Ja tak jak mówiłem, low end więc w moim przypadku 7600. W sumie nawet nie myślałem, że jeszcze kiedyś zrobię upgrade kompa. Ale za rok chyba przejdę na AM5 i dopiero wtedy pomyślę nad jakimś mocniejszym GPU.