Wpis z mikrobloga

Cześć,
Wczoraj, wracając z pracy zapaliła mi się ikonka ,,check engine”, a silnik zaczął nierówno pracować. Po powrocie do domu, zacząłem podejrzewać, ze problemem jest cewka lub świeca, ale wolałem sie upewnić i pojechałem do znajomego, aby zdiagnozował mi problem przez OBD.
Okazało się, ze problemem jest pierwsza cewka, ale znajomy, dla testu zamienił miejscami pierwsza cewkę z trzecia.
Z takim stanem rzeczy wracałem do domu i zacząłem odczuwać drastyczne spadki mocy.
Po przyjeździe do domu, poczułem zapach spalenizny, wiec spojrzałem pod maskę i okazało się, ze jeden z elementów jest rozgrzany do czerwoności.
Czy wie ktoś może co to za element i jakie mogą być ewentualne skutki?
Poniżej fotka rozgrzanego elementu.
#mechanikasamochodowa #samochody
FlyingWizard - Cześć,
Wczoraj, wracając z pracy zapaliła mi się ikonka ,,check engine...

źródło: C5264028-E283-4266-8CBA-22137B488BF7

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@FlyingWizard: sonda lambda tam jest wkręcona, ale to na pewno nie ona jest źródłem ciepła. Całkiem na chłopski rozum zgaduję, że walnięta cewka -> niespalone w cylindrze paliwo spalało się w kolektorze wydechowym. No i jeśli tak to nie wiem czy sonda i katalizator przetrwały tą próbę którą im zaserwowałeś.
  • Odpowiedz
@FlyingWizard: to kolektor wydechowy. Może nagrzewać się od nie spalanej mieszanki w komorze spalania, ale w normalnych warunkach też potrafi nagrzać się do czerwoności.
  • Odpowiedz
@FlyingWizard: nie masz tam katalizatora zintegrowanego z kolektorem wydechowym? Bo jeśli twój samochód nie odcina paliwa po wykryciu braku zapłonu (BMW od silników M54 odcinały a vagi z tego okresu nie tylko migały kontrolką check) to niespalone paliwa zaczyna spalać katalizator.
  • Odpowiedz